• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lite information om husbilar i Spanien

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024

Detta är en länk till en artikel.

Kommentarerna som finns under med goggles översättning.


Regeln är tydlig: parkering är permès; camping, nej. Skillnaden? Det andra innebär att man tar utrymme utöver fordonets storlek.
Om någon inkomplett normen... per això är polisen.
På hi ha zoner per AC s'omplen, fins i tot si son de pagament. Om inte, parkera på hi ha a forat.

Husvagnsgrejen är en sann pest. Dussintals husvagnar i rad parkerade på gatorna i Cambrils. De övernattar och bor på gatan i dagar och dagar. De invaderar närliggande trottoarer och trädgårdar och placerar möbler runt husbilar.

Rådhuset säger att det är lagligt att övernatta inne på Cambrils gator. Verkligheten är att det finns riktiga läger på gatorna. De stannar på samma plats i veckor. Jag tycker inte att det överensstämmer med kommunala regler.

Medan Torredembarras kommunfullmäktige avlövar prästkragen om huruvida man ska parkera husbilar eller inte, sprider sig parkerade husbilar i hela kommunen utan att den lokala polisen gör absolut ingenting.

I Els Munts, i slutet av Av Canyadell, kan du se husbilar parkerade inne i parker som är till för människor. Det är en sann fransk-tysk invasion.

Hur som helst, varför stannar de inte i sina ursprungsländer?

Min kommentar:

Husbilar verkar inte vara populära bland befolkningen.
 

Jan Rosin

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
16223
Medlemskap
2024

Detta är en länk till en artikel.

Kommentarerna som finns under med goggles översättning.


Regeln är tydlig: parkering är permès; camping, nej. Skillnaden? Det andra innebär att man tar utrymme utöver fordonets storlek.
Om någon inkomplett normen... per això är polisen.
På hi ha zoner per AC s'omplen, fins i tot si son de pagament. Om inte, parkera på hi ha a forat.

Husvagnsgrejen är en sann pest. Dussintals husvagnar i rad parkerade på gatorna i Cambrils. De övernattar och bor på gatan i dagar och dagar. De invaderar närliggande trottoarer och trädgårdar och placerar möbler runt husbilar.

Rådhuset säger att det är lagligt att övernatta inne på Cambrils gator. Verkligheten är att det finns riktiga läger på gatorna. De stannar på samma plats i veckor. Jag tycker inte att det överensstämmer med kommunala regler.

Medan Torredembarras kommunfullmäktige avlövar prästkragen om huruvida man ska parkera husbilar eller inte, sprider sig parkerade husbilar i hela kommunen utan att den lokala polisen gör absolut ingenting.

I Els Munts, i slutet av Av Canyadell, kan du se husbilar parkerade inne i parker som är till för människor. Det är en sann fransk-tysk invasion.

Hur som helst, varför stannar de inte i sina ursprungsländer?

Min kommentar:
Husbilar verkar inte vara populära bland befolkningen.
Det vore intressant att veta hur kommunfullmäktige avlövar prästkragen.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Agent Orange kanske?

Oavsett hur så var det en otroligt dålig översättning av google. Gick den över flera språk innan det slutligen blev svenska?

//Michael, medlem
 
Toppen