• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Liggande fast lpg flaska????

Mileftermil

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Solna
HBK-Nr
25697
Medlemskap
2025
Hej!
Vi vill installera en fast lpg flaska/tank. Till kylskåp/ugn/spis. Jag har sett en bild på en Morelo Liner som hade en liggande gastank. Har någon nån erfarenhet med det? Jag vet att en flaska inte får ligga men om man installerar en tank?? Detta för att våran buss som vi bygger om till husbil inte har mer höjdplats än 45cm i utrymmena under bussen.
 

Bilagor

  • 54CDF462-D871-443D-868C-AF89FDE3B58C.jpeg
    54CDF462-D871-443D-868C-AF89FDE3B58C.jpeg
    35,9 KB · Visningar: 119

Mileftermil

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Solna
HBK-Nr
25697
Medlemskap
2025
Ooh!! Toppen! Jag visste att det borde finnas en lösning men det gäller hitta rätt! Detta komma ge oss nya möjligheter. Vi kan spara bagageutrymmen till annat och fästa en tank under bussen. Ska bara räkna ut hur mycket utrymme vi har och hur stor tank vi behöver. Tack!!!!
 

Mileftermil

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Solna
HBK-Nr
25697
Medlemskap
2025
Denna fick jag insatt i november (i "garaget"), av nämnda företag!!
Hur stor är den? Hur länge räcker den för er och vad använder ni den till? Vad var kostnaden om jag får fråga? Jag är såååå glad , detta är precis sån vi behöver!!!! Tacksam för svar! Jag ska ringa till synen idag. /Lobke
 
Senast ändrad:

Mileftermil

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Solna
HBK-Nr
25697
Medlemskap
2025
Hej! Vi köpte en LPG tank hos DeWitSchijndel i Nederländerna. De har skickat den mot frakt. Den kostade där ungefär lika mycket som Wynen i Tyskland. Men jag tyckte det va lättare från DeWitSchijndel eftersom jag pratar nederländska och jag behövde mycket mer saker. Köpte ac och gasvärmaren på samma gång. Fick en pallet hit. Nu har vi lagt alla gasslangar själv , svetsat fast tanken i en speciell fäste och sen är det bara alla kopplingar kvar. Kopplingarna och provtryckning ska en specialkost här i Sverige göra. Vi köpte en 120 L tank med massa tillbehör, som Truma filter och Truma Control (så att vi kan använda gas när vi kör) och gasslang mm. Tror allt detta kostade 7500kr ex frakt (1000kr). DeWitSchijndel installerar inte , då får du gå till Wynen. Men här Fogas i Älvsjö kan hjälpa till.
 
Toppen