• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Latrin och gråvattentömning i Stockholm

F

F.d. 25023

Guest
Enligt "Mitti i Södermalm" en lokal gratistidning har staden märkt att turistbussarna tömmer sina toar i dagvattenbrunnar.

Så nu har de öppnat en gratis tömningsplats på Gärdet, i korsningen Lindarängsvägen - Tegeluddsgatan.

Borde vara bra för oss husbilister med!

Se mer på sidan 15 i Södermalmsutgåvan på Lokaltidningen Mitt I.

Hälsning jyrki
 
Lösning
S
Det är lika illa på hela Södertörn. Har inte lyckats hitta ett enda ställe att tömma på. Någon annan som gjort det?
C

CLarsson

Guest
Enligt "Mitti i Södermalm" en lokal gratistidning har staden märkt att turistbussarna tömmer sina toar i dagvattenbrunnar.

Så nu har de öppnat en gratis tömningsplats på Gärdet, i korsningen Lindarängsvägen - Tegeluddsgatan.

Borde vara bra för oss husbilister med!

Se mer på sidan 15 i Södermalmsutgåvan på Lokaltidningen Mitt I.

Hälsning jyrki
 

Bilagor

  • 20190422_121816.jpg
    20190422_121816.jpg
    4,5 MB · Visningar: 87
  • 20190422_121756.jpg
    20190422_121756.jpg
    3,9 MB · Visningar: 81
C

CLarsson

Guest
Det var först svårt att hitta denna tömningsstationen, den ligger mitt emot den gula stora byggnaden (Fondamentor) på Lindarängsvägen nästan i korsningen av Tegeluddsvägen. Du ser gallret i marken och en svart stor slang bredvid, där är här som bussarna tömmer sina toaletter bl.a.
 

Bilagor

  • 20190422_121816.jpg
    20190422_121816.jpg
    4,5 MB · Visningar: 42
  • 20190422_121756.jpg
    20190422_121756.jpg
    3,9 MB · Visningar: 39

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Har varit här och det är inte så kul att försöka få ner de stora korvarna genom gallret. Är svårt att tömma i Stockholm.

Frågan är om någon vet något tömmingsställe på Värmdö eftersom vi är där ofta?
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Stockholm är nog sämst i Europa när det gäller serviceplatser och stpl för husbilar!
Har skrivit till Sthlms kommun för ungefär 17-20 år sedan om vad husbilsfolk
förväntar sig av en stad som vill kalla sig storstad! I detta sammanhang liknar den mest en liten Köping! Jag är utflyttad Sthlmare som upplevt problemet att åka husbil till Stockholm. Det är dyrt och dåligt med stpl och det är obekväma avstånd för den som känner staden. Besökare tycker kanske att det ok? Men Sthlm har icke hängt med när det gäller husbilsturism!
 
F

F.d. 14324

Guest
Lindarängsvägen/Tegeluddsvägen är ju rena "obygden" att hitta till för en utsocknes turist vare sig svensk eller utlandsturist!

Om man inte vet var platsen ligger eller ens vet att den existerar blir det naturligtvis svårt att hitta dit.
Men för de som känner till kartan med tömningsplatser vi har så blir det lite enklare:

Visa mediaobjekt 9678
Mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen