• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Larmhem Vallåkra

H

Holsten

Guest
Tittar på larm. Är det någon som handlat av Larmhem - Kurt Jensen International Trading i Vallåkra - enskild firma? Såg att Larmhem Sverige AB gick i konkurs förra året. Vet inte om det var samma "firma". På hemsidan ser larmet från larmhem bra ut med, vad det verkar, bra komponenter.
Jag beställde larm för 15 dgr sedan, ännu inte kommit något. Blev upp ringd före midsommar ang programmering. Skulle höra av sig måndag. Ingen kontakt så jag ringde torsdag. Kom överens om programmering. Larm skulle komma denna vecka. Ännu ej kommit. Köpt det på faktura med betalning efter leverans.
Funderar på att dra tillbaka beställningen.
Är det således någon som har erfarenhet av företaget senaste halvåret och om deras larm?
 
F

F.d. 51563

Guest
Det låter väldigt oseriöst, den hade jag hoppat över... Om de inte ens kan leverera kan man ju undra hur långt tid det tar om det havererar. Jag har köpt från Verisure, är väldigt nöjd!
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
När jag bytte husbil hade den nya Vikingalarm, som inte fungerade. Började "nysta" och upptäckte att Vikingalarm hade gått i konkurs. Fick, här kontakt med LarmHem (Patrik R) som föreslog en centralenhet från LarmHem. Testade, och fick leverans. Installerade enheten, och allt funkade utmärkt+app...i ett dygn. Tvärdöd. Det är spännande att försöka nå LarmHem ha ha--not.
 
Toppen