• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LABRADOODLE HUND MELLAN

Lariva2

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Sala.
HBK-Nr
10348
Medlemskap
2024
Jag söker någon som vet om det finns uppfödare av Labradoodels av mellanstorlek i Sverige eller i norden.
Jag skulle vara intresserad av kontakt med någon?
Nybliven pensionär med husbil:yes:
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: LABRADOODLE HUND MELLAN

Innan du skaffar en Labbe, eller någon annan populär hund, så läs lite om de specifika sjukdomarna som är rastypiska. De flesta fallgropar går undvika om man är observant i gallringsstadiet. Det finns få saker som är jävligare än en kär hund som är sjuklig.
En annan sak som man borde också fundera är vilken hund som är idealisk för Husbilsåkandet. Själv har jag fastnat för en Italiensk vinthund som har den egenheten att den gillar värme. Mankhöjd strax under 40cm, frisk ras, rätt så vaken hund i mentalitet, blir kring 14 år gammal med en bra husse...
 

Lariva2

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Sala.
HBK-Nr
10348
Medlemskap
2024
Sv: LABRADOODLE HUND= Blev en WELSHTERRIER tillslut.

Halloj.
Nu har vi funderat färdigt, och det blev en Welshterrier tillslut.
Valpen är nu 14 veckor och testar vårt tålamod på ett härligt frejdigt sätt medans vi tycker vi blivit föräldrar igen. Spännande som tusan.
Ska på trimmingssammankomst i Habo nu till helgen 29/10 2017.

Hund i husbil ska bli trevligt.
 
R

RobbeS

Guest
Sv: LABRADOODLE HUND= Blev en WELSHTERRIER tillslut.

Halloj.
Nu har vi funderat färdigt, och det blev en Welshterrier tillslut.
Valpen är nu 14 veckor och testar vårt tålamod på ett härligt frejdigt sätt medans vi tycker vi blivit föräldrar igen. Spännande som tusan.
Ska på trimmingssammankomst i Habo nu till helgen 29/10 2017.

Hund i husbil ska bli trevligt.

Grattis, trevlig ras.
Var tyvärr lite sen med tips på uppfödare av labradoodle men om andra är intresserade av denna ras så köpte min syster en valp i Umeå. Vet inte kennel-namnet men det går säkert att googla fram.
 
Toppen