• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Läsvärd bok om klimathoten

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
De som är oroade av hoten i form av ökande CO2 i luften och ökande medeltemperaturer och alla övriga intresserade av dessa frågor rekommenderas att läsa Falskt Alarm, med undertiteln Klimatfrågan ur vetenskaplig aspekt, skriven av Gösta Petterson, som forskar bl a inom området växternas fotosyntetiska processer. Bokens slutord är "Sedan 1988, när FN inrättade IPCC, har vi spenderat 100 miljarder dollar utan att kunna finna några belägg för en mätbar mänsklig effekt på klimatet globalt sett. Boken kan sökas och laddas ner från nätet i pdf-format och smidigt läsas med t ex appen Bluefire Reader som jag använder för lånade e-böcker.
Mycket intressant och läsvärd även om alla fakta gör den lite tungläst som kvällslitteratur.
ERIKPER
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Läsvärd bok om klimathoten

T.ex Mr Trump, de flesta andra ledare ifrågasätter inte längre. Svära i kyrkan
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Läsvärd bok om klimathoten

Av seriös forskning brukar man kräva transparens, dvs att andra forskare kan granska resultaten och hur man kommit fram till dessa. Dessutom brukar inte seriös forsknings resultat redigeras och presenteras av politiskt tillsatta personer. T ex de beräkningar om temperaturstegring som bildar den sk hockeyklubban är hemliga. Ingen utomstående forskare har tillåtits granska hur man kommit fram till resultaten. Jag har ingen anledning att försvara Gösta Pettersson, men läs hans bok, den är gratis och mycket läsvärd, och skaffa er sedan en egen uppfattning.
ERIKPER
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Erikper, det här är kanske inte rätt forum att diskutera miljöhoten och den globala uppvärmningen. Jag tänker inte kasta mig in i diskussionen on men jag tror att det finns mycket forskning som är seriös när det gäller det globala hotet. Min egen son är miljövetare och forskar i saken, han har visat på att det finns några enstaka forskare som intar din favorits hållning. Men oberoende av vem som har rätt så pågår det en förfärlig temperaturhöjning och väderomställning på vårt lilla klot. Men som sagt det här som handlar om husbilar och resor med husbilar kanske inte är rätt forum. vänligen annar
 
Toppen