• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Länsförsäkringar ??

sandman

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
14854
Medlemskap
2025
I dag ska vi hämta nya husbilen och då vill inte Länsförsäkringar försäkra den.
(förra husbilen hade vi försäkrad hos dem)
Nej vi ska ha alla försäkringar hos dem. Men vi har ju hemförsäkringen via facket (Folksam) dessutom har vi hundar och katter försäkrade i Agria. Nej de har nya regler. Så det blir Folksam för hela slanten för husbil och djur. För djuren byter vi bolag så fort vi kan.
Konstigt tycker jag.
/Stefan
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: Länsförsäkringar ??

Länsförsäkringar har ett sätt att behandla sina kunder som är mycket märkligt. Och ännu märkligare blir det om man behöver utnyttja skadedelen i försäkringen. :mad:
 

Solrosen44

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
Mycket märkligt! Vi har Länsförsäkringar till en del av våra försäkringar - några försäkringar har vi dock hos ett annat bolag. LF Bergslagen har inte haft några synpunkter på det - eller så vet de inte om att vi har andra försäkringar hos andra bolag (inget vi har berättat för dem :) )

hälsningar
Ika
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Länsförsäkringar ??

Vi har LF-Bergslagen, har förvisso alla försäkringar där fordon, hem/villa. men inte katten. Är inte "guldkund" har annan bank. Har själv aldrig haft problem vid skadeärenden.

Brukar testa varje år ifall det skulle löna sig för mej att byta, och efter mycket räknande i telefon med olika bolag så kommer ingen i närheten av totalkostnaden, något bolag lyckades krypa under på någon mc med typ 150kr
Det brukar diffa ca 10000-15000 totalt per år
Har 3bilar samt 3mc å 1hus
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Länsförsäkringar ??

Jag har mina försäkringar i Tre Kronor trevliga att göra med och framförallt till ett bra pris.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Länsförsäkringar ??

Man blir helt trött på försäkringsbolagen. Nästan helt omöjligt att sätta sig in i deras prissättning och villkor!
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Länsförsäkringar ??

Kolla med VARDIA, mycket bra priser!!:

Nja, självrisken vid byte av vindruta är 35% eller minst 1500 kr. Med en helintegrerad blir det dyrt. Tar man ut bilen nu eller som jag kör hela året så skulle inte jag reflektera på att anlita VARDIA.
 
Senast ändrad:

Rolf-14

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
5157
Medlemskap
2024
Sv: Länsförsäkringar ??

Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad har självrisk 1500 kr på glas på husbil, men personbil har 35% av skada, lägst 1.000 kr. Det ändrades år 2012.

Vänligen Rolf.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Länsförsäkringar ??

Länsförsäkringar har ett sätt att behandla sina kunder som är mycket märkligt. Och ännu märkligare blir det om man behöver utnyttja skadedelen i försäkringen. :mad:

Märkligt, vi har stugan och skotrarna hos LF Dalarna, då har vi full rabatt. Husbilen via CC hos Trygg Hansa. Våra andra bilar hos Volvia. Har inte haft några problem när vi behövt använda våra försäkringar.
Det kan skilja länsvis men ska enligt stadgarna inte göra det.
 
F

F.d. 25394

Guest
Sv: Länsförsäkringar ??

När det gäller husbilsförsäkring hos Vardia. De är billiga men ersätter INTE följdskador vid punktering. Jag råkade ut för en däckexplosion i Holland. Hela hjulhuset försvann, avloppet skadades och en bit av golvet bröts sönder. Vardia ersatte ingenting. Bara så att man är medveten om vad som gäller. Jag bytt bolag.
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
951
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Länsförsäkringar ??

Vi har allt utom hunden(försäkrad i Folksam)i Länsförsäkringar Kronoberg och de är toppen! Kan verkligen rekommenderas!! Birgittha och Mats
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Länsförsäkringar ??

Har allt i Länsförsäkringar Kronoberg sedan många år.
För flera år sedan la jag om alla försäkringar till samma förfallodag. Därmed var det lätt att kolla "paketpriserna" hos diverse bolag.
INGET bolag har lyckats slå läns vid dessa kontroller.
Dessutom är dom mycket bra att ha att göra med. Aldrig något knussel.
Anlitar numera även deras bank i en tyst protest mot bankdirektörernas snuskigt höga löner. Hoppsan, kanske trampade jag någon på tårna? Ursäkta då!
Får därmed också full rabatt 20%
Rolf
 
Toppen