• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lämna ställplats före 11.00

F

F.d. 52908

Guest
Fattar inte varför vissa ställplatser (tex södra hamnen i Motala, står tydligt på deras anslagstavla)vill att man lämnar den före kl.11.00. Hotell motiverar med städning och det låter vettigt. Men ställplatser behöver väl inte städa??
/sören
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Lämna ställplats före 11.00

Fattar inte varför vissa ställplatser (tex södra hamnen i Motala, står tydligt på deras anslagstavla)vill att man lämnar den före kl.11.00. Hotell motiverar med städning och det låter vettigt. Men ställplatser behöver väl inte städa??
/sören

I Tyskland betalar man oftast för 24 Tim.
Helt rätt enl min mening.
Hejs
Claes 105
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Lämna ställplats före 11.00

Jag funderar aldrig över reglerna och varför de finns, jag accepterar dem och respekterar dem, sån är jag.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lämna ställplats före 11.00

Er dette en SCR stellplats? Ser ut til at de benytter campingplass quickstop regler men her litt snillere 11 i stedet for 10.
 
F

F.d. 29853

Guest
Sv: Lämna ställplats före 11.00

Sunt att följa regler utan att gnälla...sedan kan man tycka om det mer eller mindre...men regler är till för att följas eller hur? ;)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Lämna ställplats före 11.00

Klart man ska följa regler. Tråkigt bara att man ska i väg före fan har vaknat. Har sett att man brukar komma till ställplatser framåt eftermiddagen.
/sören
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Lämna ställplats före 11.00

Klart man ska följa regler. Tråkigt bara att man ska i väg före fan har vaknat. Har sett att man brukar komma till ställplatser framåt eftermiddagen.
/sören[/QUOTE
Står det på anvisningar vad som händer om man är kvar efter kl 11? Ska man betala igen då?
Det är klart man blir nyfiken på bestämmelserna på en sådan ställplats som fått så mycket beröm. Har ännu ej besökt platsen och personligen är jag inte så snabb att lämna en ställplats så att det verkar intressant att åka dit.
Bengt:swoon:
 
Toppen