• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Låt oss tillsammans visa styrkan i Husbilsklubben

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
328
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
I Göteborg vill dom inte ha in Husbilar i centrum, helst vill dom inte ha in personbilar heller.
Nu bygger de bort vägarna i centrala Göteborg.
Att arbeta som bilburen typ hantverkare mm i Göteborg går snart inte, de P -Lisor jagar oss hela tiden.
Men om politikerna anstränger sig lite så finns det många ställen det går att göra ställplatser på, men marken är väl för dyr å upprätta en ställplats på, det är bättre affärer att exploatera fastigheter där istället.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024

I Dagens nyheter...idag​

Bilarna får maka på sig – stort område i Göteborg kan bli ”cykelzon”​

Ja i Göteborg får aldrig bilismen breda ut sig. Jag fick jobb i götet vintern 1971 och då hade man precis skurit ner på in-och utfarter till de centrala delarna av stan(innanför vallgraven) och alla invånare tyckte det var ren idioti. För mig som kom från landet i Östergötland var det ju det samma som att man inte kunde köra i innerstan, hur skulle jag ta mig till rummet jag hyrt av en gammal tant på kungsgatan, dessutom var ett av mina uppdrag att inventera och provta avloppsvattnet från industrin I Göteborg, Ryaverket(avloppsverket) skulle ju dimensioneras och byggas. Tur att det fanns gott om telefonkiosker med kartor i telefonkatalogen. Det värsta var väl att man betraktades som en P-bonde av medtrafikanterna när man alltid låg i fel fil och stoppade upp den vilda trafiken.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Göteborg är en enda stor arbetsplats vart du än tittar, åker kollektivt eller kör själv. Många P-platser är borta och ersatta med arbetsbodar och inhägnader där man borrar och spränger. Jag hoppas verkligen att vi kan göra oss "hörda" i detta gräv/bygg och politiska kaoset. Har röstat i Mariannes namn (max en röst per IP adress tydligen) med förhoppning om att även Göteborg ska hamnar på EU's ställplats karta då i princip ALLA storstäder erbjuder någon form av ställplats-service för oss HB-rullande-turister. Bra gjort Per Lindkvist, bra att ha en vaken HBK:are!

Vaken:
1633541655368.png
Bild: lån från Intertnet
 
Toppen