• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Thetford display funkar inte

F

F.d. 56640

Guest
Displayen går inte att ändra från el till annan källa oavsett hur mycket man trycker på källknappen.
Tappar även funktionen på el så att det blir helt avstängt. Rätt som det är så blinkar displayen? Kan det vara nån som har en idé om vad som är fel ?
 

AndersInger

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Ursviken
HBK-Nr
18666
Medlemskap
2024
Thetford N3150
Erhöll samma problem efter batteribyte av förbrukar batteriet som är kopplat till solcell.
Ta loss kontakter från batterierna (Bil o Förbrukar batteri)
Gjorde reset av kortet för kylen, genom att ta loss kontakterna som är inritad på bifogad bild.
Detta löste mitt problem i varje fall.
 

Bilagor

  • Reset_efter_batteribyte.JPG
    Reset_efter_batteribyte.JPG
    143,9 KB · Visningar: 88

leihag

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Linköping
HBK-Nr
11558
Medlemskap
2023
Hade samma problem i våras när jag tagit ut bilen från vinter förvaring, åkte till en firma som skulle vara duktiga på sådant här och den skicklige montören sade att bvi får bestålla hem en nu panel. Strax efteråt var jag hos firman jag köpt bilen av för fuktkontroll och nämnde för montören där om problemet han sade det fixar jag sade han det har bara blivit ärg på en kabel och mycket riktigt så var det. Fixat på fem minuter,
Bara att ringa till " expertfirman " och avbeställa manöverpanelbeställningen.
leihag
 

Lasso

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Olofström
Thetford N3150
Erhöll samma problem efter batteribyte av förbrukar batteriet som är kopplat till solcell.
Ta loss kontakter från batterierna (Bil o Förbrukar batteri)
Gjorde reset av kortet för kylen, genom att ta loss kontakterna som är inritad på bifogad bild.
Detta löste mitt problem i varje fall.
Hej,
Thetford 3000E
kanontips, råkade ut för samma sak i år och det funkade perfekt.
Såg inte likadant ut dock lite annorlunda kontakter.
 
Toppen