• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kyl

loamannen

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
25071
Medlemskap
2024
Kylen går bara på gasol och batteri men ej på 220V är det så att vinterlucka även påverkar 220 driften. Har 220 in till uttagen i bilen har även kollat säkringarna
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det var detta med vinterluckor vid gasol- eller eldrift som jag spånade om, inte hur kylen växlar mellan olika energislag. Läser jag manualer till kylskåp med alternativa energikällor står det bara att vinterluckor skall användas när utetemperaturen är låg, +8 grader eller lägre. Det står inget specifikt om att detta skulle gälla enbart det ena eller andra energislaget.

//Michael, medlem
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.225
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Det var detta med vinterluckor vid gasol- eller eldrift som jag spånade om, inte hur kylen växlar mellan olika energislag. Läser jag manualer till kylskåp med alternativa energikällor står det bara att vinterluckor skall användas när utetemperaturen är låg, +8 grader eller lägre. Det står inget specifikt om att detta skulle gälla enbart det ena eller andra energislaget.

//Michael, medlem
Då läste jag och tolkade allt fel du skrev, ska inte upprepas :). Har tagit bort en del
 
Toppen