• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kyl problem gasol dometic RMS8551

Bonna_

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Alingsås
Hej, tog fram husbilen och skulle köra igång kylen tyvärr till mitt stora förtret går den inte på gasol länge. Tog och bytte brännaren utan någon skillnad, bytte sedan det gråa/vita ”kretskortet” kablarna från brännaren går in i utan lycka… står nu och kliar mej i huvudet och hoppas någon härinne kan ha några tips och ge.

Den tänder upp på gasol går sedan allt från 3 sek till 30 sek sedan hör man ett klickande och lågan slocknar.
 

Kimmo

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Ale
HBK-Nr
20765
Medlemskap
2023
Hej, tog fram husbilen och skulle köra igång kylen tyvärr till mitt stora förtret går den inte på gasol länge. Tog och bytte brännaren utan någon skillnad, bytte sedan det gråa/vita ”kretskortet” kablarna från brännaren går in i utan lycka… står nu och kliar mej i huvudet och hoppas någon härinne kan ha några tips och ge.

Den tänder upp på gasol går sedan allt från 3 sek till 30 sek sedan hör man ett klickande och lågan slocknar.
Hej hade samma fel och då var det givaren som sitter på avgasrörs isoleringen går två kablar till den är vanligt att den havererar enligt husbilsverkstan,
 
Toppen