• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Kupéfilter Ford Hobby

Person62

HBK Medlem
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
46032
Medlemskap
2026
Nyligen husbilsägare. Ska serva bilen, Ford Hobby -08 ak sc 550. Beställde delar, bl a kupefilter via reg nummer. Vid montering finns inget utrymme, har kollat under handskfacket, under stora plastskärmen i motorrummet på pass sidan. Finns inget gammalt filter att ta ur. Har googlat och på vissa modeller finns inget filter men om, vart ska det sitta. Beställde via Mekster och de brukar skicka rätt delar.
Är det någon som kan detta?

Senast ändrad:
Nyligen husbilsägare. Ska serva bilen, Ford Hobby -08 ak sc 550. Beställde delar, bl a kupefilter via reg nummer. Vid montering så finns det inget utrymme för det. Har kollat under handskfacket, under den stora plastskärmen under torkarna men finns inget att fästa i där. Finns inget gammalt att ta ur. Har googlat och på vissa modeller finns inget sådant filter.
Hur kan man söka vid reg nr och beställa om det inte ska vara något. Eller vart ska det sitta, är det någon som kan detta?
På min For -07 sitter det inne i luftintaget i motorrummet, beställde första gången service delar med reg nr på Autodoc och det mesta var fel

Jag kan tipsa om Trodo som har en bra tjänst med en tekniker som kontrollerar att delarna passar ditt fordon, personligen handlar jag reservdelar där och är väldigt nöjd.

Att bara använda reg.nr. kan ofta bli fel, det du ska använda är VIN-numret på chassit.
Det finns även angivet i reg.beviset.

Tillbaka
Toppen