• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Krånglande Samsungplatta

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Hjälp. Någon i denna kunniga skara.

När jag läser t.ex. morgontidningen på min Samsungplatta, poppar det upp en flik med något mysko innehåll. Mycket irriterande. I och för sig bara att backa men efter en stund kommer en ny flik upp. Det kan vara en sida som ser ut att vara från DN eller något som vill ha tillstånd att skicka avisering eller en massa bilder på lättklädda kvinnor som slickar lite varstans (Oj, nu har jag visst vunnit en i-phone.)

Om jag stängt alla program och stängt av plattan så har den ändå öppnat en massa flikar när jag startar plattan igen. Räknade antalet aktiva flikar efter att plattan legat ett dygn. Där fanns över 150 flikar aktiva när öppnade!

Stängde av plattan helt och när jag startade efter några timmar hade den ändå lyckats plocka hem några nya flikar. Finns det något att göra, eller är det bara att köpa nytt?
 

tegelrygg

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27847
Medlemskap
2024
Hjälp. Någon i denna kunniga skara.

När jag läser t.ex. morgontidningen på min Samsungplatta, poppar det upp en flik med något mysko innehåll. Mycket irriterande. I och för sig bara att backa men efter en stund kommer en ny flik upp. Det kan vara en sida som ser ut att vara från DN eller något som vill ha tillstånd att skicka avisering eller en massa bilder på lättklädda kvinnor som slickar lite varstans (Oj, nu har jag visst vunnit en i-phone.)

Om jag stängt alla program och stängt av plattan så har den ändå öppnat en massa flikar när jag startar plattan igen. Räknade antalet aktiva flikar efter att plattan legat ett dygn. Där fanns över 150 flikar aktiva när öppnade!

Stängde av plattan helt och när jag startade efter några timmar hade den ändå lyckats plocka hem några nya flikar. Finns det något att göra, eller är det bara att köpa nytt?

Prova Firefox Focus, den är bra på att blockera trackers och annat oönskat tjafs.
 

Qhrille

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
UpplandsVäsby
HBK-Nr
25450
Medlemskap
2021

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Det är absolut inget fel på plattan och du behöver inte köpa nytt. Du har bara fått in något skit när du använt den.
Enklast och bäst är att göra som JanB skriver, en fullständig återställning.

Edit: Ser att Qhrille han före
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Testa detta innan du gör återställning.
Aktivera eller inaktivera aviseringar
Du kan konfigurera Chrome så att du får aviseringar från webbplatser, appar och tillägg, till exempel påminnelser om möten.
Läs mer om hur du blockerar eller tillåter popup-fönster om sådana fönster eller annonser öppnas.
Dator AndroidiPhone och iPad
Så här fungerar aviseringar
Som standard får du ett meddelande i Chrome när en webbplats, en app eller ett tillägg försöker skicka aviseringar. Den här inställningen går att ändra när som helst.
När du besöker webbplatser med påträngande eller vilseledande aviseringar blockerar Chrome automatiskt aviseringar och rekommenderar att du fortsätter att blockera dem.
Om du surfar i inkognitoläge visas inga aviseringar.
Tillåta eller blockera aviseringar från alla webbplatser
  1. Öppna Chrome på datorn.
  2. Klicka på Mer
    lj8iQ_V4mFOCNvLv_0Pgdh5G9kz-IbZHPvBjCmllTb9oQwZpKJnU5HXYZoXVMEfhs8M=w18-h18-rwa
    uppe till höger
    följt av
    Inställningar.
  3. Klicka på Webbplatsinställningar under Sekretess och säkerhet.
  4. Klicka på Aviseringar.
  5. Välj om du vill blockera eller tillåta aviseringar:
    • Tillåt eller Blockera alla: Aktivera eller inaktivera Webbplatser får be om tillåtelse att skicka aviseringar.
    • Blockera en webbplats: Klicka på Lägg till bredvid Blockera. Ange webbplatsen och klicka på Lägg till.
    • Tillåta en webbplats: Klicka på Lägg till bredvid Tillåt. Ange webbplatsen och klicka på Lägg till.
    • Tillåta diskretare aviseringar: Aktivera att webbplatser kan be om tillåtelse att skicka aviseringar och klicka sedan på Få mer diskreta meddelanden (blockera störande aviseringar). Du får inga aviseringar när du ignorerar flera aviseringar från samma webbplats eller om andra användare normalt inte tillåter aviseringar från webbplatsen.
Du kan också blockera aviseringar från alla webbplatser och appar.
 
F

F.d. 22252

Guest
Huawei har ju en variant av android som gör att man för varje app kan ställa in om den får använda internet eller telefon man kan också stänga av aviseringar.
Det finns en app som gör att man kan återställa appar som de var när man installerade dom.
Lite arbete så kan man stänga av praktiskt alla skräpmeddelanden. Stänger man av datatrafiken när man inte använder telefonen så kommer den inte åt något skräp över natten.
 
Toppen