• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kontiki Swift 1990 - Avgassystembryderier

Micke L

HBK Intresserad
Inlägg
18
Kommun
Härnösand
Hej!

C25 med 2.0 bensinmotorn (XN1T (170A/B)

Hål i främre röret och jag beställde nytt främre rör. När jag ska byta upptäcker jag att det inte passar.
Mitt befintliga främre rör går från grenröret till 2 rör som sedan går ihop till ett. orginal är 4 till 1 på grenröret.

Har letat men kan inte hitta min modell med ovanstående främre rör. Motorbyte? Var identifierar man motortyp på blocket?
Eller finns det någon därute som vet var jag kan få tag i rätt främre rör?

Mvh,
/Micke
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Jooo misstänkte det var något speicial. Tänker skaffa ett original. Hittade ett på Bildelsbasen

Tips på utrikiska sajter med bra priser? 2500,- för ett från skroten var lite saftigt

/M
-----------------------------------------------
Hejsan, om det är något av grenrören på bilderna du funderar på så är de till dieselmotorerna och passar inte alls. Dessutom väldigt fantasifullt prissatta.
Be någon att fixa till avgassystemet med några rör och en svets i stället. Sedan de här bilarna var nya så har folk jobbat hårt med att bli av med originalgrenröret, så montera inte tillbaka ett original när du har ett extraktorgrenrör på bilen.

M.v.h. JANKRO.
 

Micke L

HBK Intresserad
Inlägg
18
Kommun
Härnösand
Ok, jag ger mig ;-) det får bli och svetsa ihop ett nytt främrerör.

Kan den verkligen bli tröttare? ;-)

Tackar för snabba svar!!
 
Toppen