• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kompressor av-på-av-på

F

F.d. 54174

Guest
Har ett litet kompressorkylskåp till min plåtis, ca 10 år gammalt. Senast jag skulle använda kylen kyler den ingenting. Lampan lyser och kompressorn går igång men väldigt kortvarigt och ingen kyla alls uppstår. Kompressorn kör igång ca 1 gång per minut men håller bara på i ca 5-7 sek. Däremellan Hörs ett svagt surrande, likt ett fläktljud som finns där hela tiden. Ingen som helst kyla uppstår. Idéer om felet? Ny kompressor? Nytt köldmedium? Nytt kylskåp? Tacksam för svar. Med vänlig hälsning, Kalle
 
F

F.d. 54174

Guest
Imponerande snabbt. "Säker" eller gissning? Vem fyller nytt köldmedel? Vad kan det gå på?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det är ju ett slutet system så att bara fylla på köldmedium räcker inte, man bör nog ta reda på var det gamla tog vägen & om möjligt laga. Vad gäller köldmedium så har det ju kommit nya förordningar & sist jag kollade så var R134 det äldsta godkända. Många av dom äldre apparaterna klarar inte av dom nyare köldmediumen & då är apparatbyte ett faktum.

Med lite tur så kan det ju vara termostaten som krånglar.

Denna firma har kylskåpsservice & bör klara av att fixa problemet. Kostnaden ligger gissningsvis på 1000 - 1500:-

Brodalen Installations AB
070 - 733 88 09
Brodalsv. 1,
433 38 PARTILLE
 
Senast ändrad:

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Har jobbat med hushållskylar. Låter som startrelä eller kompressorfel mest troligt är det kompressorn. Låt en kyltekniker felsöka det.
 
Toppen