• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Komplettera med solcellspaket från eBay!

Steffeson

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
28013
Medlemskap
2023
Jag beställde 1 st komplett 100W solcellspaket från eBay med flexibel solcellspanel, superenkelt att installera och fungerar perfekt.

Kostade bara 1614 kr inkl. frakt, ska beställa en till 100W solpanel senare och komplettera med så det blir 200W vilket räcker till mitt behov i husbilen... :)

Leveranstiden från England var bara 10 dagar!

Så tipset från mig är att beställa solcellspaket från eBay och då från ett EU anslutet land så man slipper postensavgifter, importavgift samt momsavgiften. Jag beställer väldigt mycket via eBay och så länge man köper av säljare där som har högt betyg från kunder så fungerar det utmärkt, jag har haft mer strul med att köpa inom Sverige än från eBay.

(Hade tänkt komplettera inlägget med bilder från installationen, men det verkar inte gå tyvärr)

Trevlig sommar 2019 allihopa!
 

Mattias C

FD HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21611
Medlemskap
2022
Jag beställde 1 st komplett 100W solcellspaket från eBay med flexibel solcellspanel, superenkelt att installera och fungerar perfekt.

Kostade bara 1614 kr inkl. frakt, ska beställa en till 100W solpanel senare och komplettera med så det blir 200W vilket räcker till mitt behov i husbilen... :)

Leveranstiden från England var bara 10 dagar!

Så tipset från mig är att beställa solcellspaket från eBay och då från ett EU anslutet land så man slipper postensavgifter, importavgift samt momsavgiften. Jag beställer väldigt mycket via eBay och så länge man köper av säljare där som har högt betyg från kunder så fungerar det utmärkt, jag har haft mer strul med att köpa inom Sverige än från eBay.

(Hade tänkt komplettera inlägget med bilder från installationen, men det verkar inte gå tyvärr)

Trevlig sommar 2019 allihopa!
Länk till paketet. Tack
 
Toppen