• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kod till radio Pioneer AVIC-930BT

inger47

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
22701
Medlemskap
2024
nån som vet hur man får en kod till denna radio,som sitter i en kabe 880 lt...när jag hämta de den så var jag tvungen att ha en kod...den har stått nästan 7 månader men batteriet har inte varit urladdat vad jag vet....har inte hänt förut...har inget kodmärke i bilen...så kan det bli när man köper begagnat..
 

inger47

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
22701
Medlemskap
2024
hittar inget nånstans....inga prblem förut om åren.....vad gör jag...har gogglat men finns inget om koder..
 

caysson

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2024
Är det originalradio i bilen tex. Fiat så tar väl Fiatverkstan fram det på datorn. Det gjorde dem på en Peugeot personbil som vi hade.
 

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
Man får tydligen inte länka till vissa sidor, men om du söker på din radio modell och password reset, så kommer många förslag upp. Sen är det väl en fråga vad man vill o vågar och kan göra. Annars går det säker att lämna in den hos en bilstereo handlare och få den upplåst för ett antal kronor.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Som ovanstående sök på ebay med din modell och password reset. Finns inget som säger att det är olagligt. Har låst upp många mobiler från Ebay.
 

inger47

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
22701
Medlemskap
2024
hej o tack alla ni som svarat...det har löst sig....det är bra med en sån här husbilsklubb:)
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Säkert många av de som kommit med tips (och säkert många andra också) som är intresserade av att få veta HUR det löste sig!

Pålle
Jag instämmer med Pålle. Om man får reda på hur ett problem löste sig behöver man ju inte fråga själv om man råkar ut för samma problem.
Vi ska inte bara hjälpa varandra utan också lära av varandra.

//Jan
 

inger47

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
22701
Medlemskap
2024
ok...det var så att en medlem i klubben gjorde sig besvär att skicka ett sd kort som man kan sticka in i radion och göra en massa inställningar som han hade skrivit att man skulle göra...så då tog man bort koden.....så det ska väl inte hända igen...
 

robelind

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Karlshamn
Har samma problem. Vet du mer om hur man fixar ett sånt sd-kort eller kan du sätta mig i kontakt med den medlemmen som hjälpte dig?
 
Toppen