• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kenwwod DNX5180Dabs

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Har installerat en ny multimedia av märket Kenwood 5180. När jag kör så piper det till med jämna och ojämna mellanrum, tror det är när den söker stationer som har starkare sändning. Ljudet på radion sänks och i samband med pipet.
Vad kan detta vara och går det att stänga av?? Jäv.... irriterande.
 

HåLa

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
34368
Medlemskap
2024
Har installerat en ny multimedia av märket Kenwood 5180. När jag kör så piper det till med jämna och ojämna mellanrum, tror det är när den söker stationer som har starkare sändning. Ljudet på radion sänks och i samband med pipet.
Vad kan detta vara och går det att stänga av?? Jäv.... irriterande.
Jag har samma problem på min Kenwood. Har du hittat något sätt att stänga av pipet?
 

Vergusta

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
14879
Medlemskap
2025
Hej. Jag har en Kenwood 8180 och blev av med pipet. Det verkar vara från navigationsmoden, stäng av allt ljud och alla aviseringar på Garmin navigation, som sitter i apparaten. Lycka till.
 

BengtCassman

HBK Medlem
Inlägg
230
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2098
Medlemskap
2024
Vi har oxå pip i vår Kenwood , den piper via navigationen till exempel när man kör på 2/1 väg så piper den när det blir ändring i filsystemet , viltvarning osv
 
Toppen