• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Tips Kenwood DNX5210BT

Bosse Z

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
35618
Medlemskap
2026
Jag har en Kenwood DNX5210BT monterad i min Dethleffs Advantage T 6813 2013.
Tänkte ersätta med en nyare modernare för det har hänt något med den (den lever sitt eget liv).
Var på en BRL butik idag och de rekommenderade något som jag aldrig hört namnet på tidigare.
Macrom T1003DAB med artikelnummer 175T1003DAB.
Skärmen går att justera upp och ned samt vinkla åt båda håll.
Är det någon som har monterat en sådan i din Fiat Ducato och kan rekommendera eller förkasta denna ?
Önskar tips och råd.
Mvh Bosse Z

Jag har skrivit en del om Macrom i tråden som Michael hänvisar till.

Jag har snart haft den i ett år och är väldigt nöjd. Om man läser på Macroms Italienska hemsida kan man se att företaget levererar multimediaenheter som fabriksmonteras i en del Fiat modeller.

Bilagor

• IMG_1383.webp
    IMG_1383.webp
    628,7 KB · Visningar: 30
Jag ställde frågan till samma företag men med krav att nuvarande backkamera skall fungera i "radion". Fick 2 förslag på Kenwood, samma fabrikat som sitter där idag. Ett krav var att man skulle kunna köra ex google maps i den trådlöst.
En av dessa var i samma prisklass medan den andra var 3 000 dyrare.

Jag har skrivit en del om Macrom i tråden som Michael hänvisar till.

Jag har snart haft den i ett år och är väldigt nöjd. Om man läser på Macroms Italienska hemsida kan man se att företaget levererar multimediaenheter som fabriksmonteras i en del Fiat modeller.
Var den krånglig att installera

Nej inte speciellt. Det är ju en enkel DIN så har du ett sådant uttag är det ju inga problem. Lite trixigt att montera den i ett dubbelt DIN. Kablaget är ju i stort sätt samma på alla apparater. Den har två kamera ingångar, DAB antenn samt en GPS puck.

Tillbaka
Toppen