• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kassaskåp

Torbjörn Skoog

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
18255
Medlemskap
2024
Någon som har instruktion om hur man ändrar/lägger in Code på detta kassaskåp.
Torbjörn
 

Bilagor

  • 2EAF4F31-468B-47BA-9CB4-2D11F8F19310.jpeg
    2EAF4F31-468B-47BA-9CB4-2D11F8F19310.jpeg
    1,6 MB · Visningar: 65

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Någon som har instruktion om hur man ändrar/lägger in Code på detta kassaskåp.
Torbjörn
Det där med kassaskåp är kluriga grejer. Träffade för några år sedan en husbilsresenär som hade ett stort hål i bakstammen. Han hade haft ett kassaskåp i garaget, nu bara det stora hålet, lås är till för hederliga människor.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.379
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Finns ofta en knapp på insidan som ska tryckas in några sekunder för att byta kod.
Har sett flera tillverkares skåp som har en liknande konstruktion.
Brukar vara att knappen hålls inne till det piper.
Då läggs den nya koden in med *kod* eller #kod#
 

Ann Britt och Malle

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Haninge
HBK-Nr
2399
Medlemskap
2024
Vi har ett liknande skåp och då slår man in 4 siffror och avslutar med stjärna. Då hör man att låskolven slår till.
Vid upplåsning gör man på samma sätt och kolven låser upp skåpet. Det går att välja vilken kombination som helst med 4 siffror.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Lite utanför ämnet... Men ändå kanske en tankeställare :rolleyes:
Jag hade tidigare ett lite "kassaskåp" i hb. Men insåg en dag att även om skåpet skulle vara tomt, så är nog detta ett av det första en tjuv försöket få med sig...
Jag vet inte hur det ser ut i andra husbilar, men i min så finns det flera panel fronter som sitter fast, oftast bara tomrum bakom.. Jag tog loss en sådan panel och gjorde en draglåda med panelen i fronten och utan handtag.
Nu är det helt omöjligt att se att jag har ett "lönfack" i husbilen...
Kassaskåpet gav jag sen till en vän här i Grekland.
En annan fördel med lönfacket... Det är lätt för mig att öppna och stänga.. Inga koder eller nycklar behövs.. :yes:
Jag använde biltemas expansion som är självstängande och håller lådan inne även om jag skulle ta kurvan skarpt.. :applaus: :twitcy:
 
Toppen