• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Kamrem fiat ducato

Jag byte rem och använde mig av en nätbaserad tjänst som heter Autobutler. Där kan du lägga in vilket jobb du vill ha gjort, sedan skickar den ut offertförfrågan till verkstäder i din närhet eller vart du vill beroende på hur nära eller långt ifrån du vill få jobbet gjort.
För min del fick jag åka 6 mil drygt och betala kamrem och aggregatremsbyte för 3800kr. Vi har en Euramobil 742 från 2004

Det är ju rätt meningslöst att rada upp siffror utan att veta vilken bil det gäller och jobbets omfattning, och t.ex.om vattenpump bytts och om bilen har AC. Sedan kan ju massor av verkstäder fixa en liten plåtis eller skåpbil, medan väldigt få kan/vill jobba med en 9meters helintegrerad. Och prisbilden styrs ju naturligtvis också av var i landet det är.

Senast ändrad:
Eller byta till en årsmodell 2000 för de är tydligen enklare att byta rem på. Men nej, jag behåller min nyare modell.
Jag instämmer i inlägg #9
Jag tror den största skillnaden är verkstadens timdebitering.
En märkesverkstad tar 2000kr och uppåt medans en liten verkstad tar 700kr i timmen.

Tillbaka
Toppen