• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Körsträcka

caytommie

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
14131
Medlemskap
2024
Ni övervintrare i Spanien och Portugal, hur lång körsträcka bör man ange i försäkringen?
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Körsträcka

Ni övervintrare i Spanien och Portugal, hur lång körsträcka bör man ange i försäkringen?
Ursäkta att jag lägger mig i, men är inte grejen med försäkring att man anger den sträcka man förväntas åka?
 

caytommie

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
14131
Medlemskap
2024
Jo, men vi är rookies och har svårt att uppskatta hur många mil man rullar under en vinter därnere. Vi kommer inte att ligga still på campingar längre tider utan vi vill gärna se oss omkring och upptäcka nya platser. Tanken var att någon med erfarenhet kunde ge en hint om ungefärligt milantal. Vi skall ju teckna ny försäkring och då naturligtvis uppge beräknad körsträcka.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Körsträcka

Hos Folksam finns det inte någon begränsning på körsträcka för husbilar.
Tror detsamma gäller fler bolag.
 

Kompis

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Norge
HBK-Nr
17915
Medlemskap
2024
Sv: Körsträcka

Skal hente ny bil til onsdag, og har starter med 1000 mil, som jeg regner med er nok. Blir det for lite , er det bare å ringe forsikringen og be om lengere kjørelengde.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Körsträcka

3400 mil på 20 månader har min rullat. Då har jag ca:400 mil kvar att köra tills jag anländer Sweden om ett par månader.
 

ArneF

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14141
Medlemskap
2024
Sv: Körsträcka

Vi har kört 1.096 mil sedan vi startade i Sverige i slutet av oktober, nu befinner vi oss söder om Paris på väg hem. I Spanien/Portugal körde vi runt mycket, stod sällan mer än fyra nätter på något ställe. Totalt har vi kört drygt 2.800 mil sedan vi hämtade bilen ny den 2:a april förra året. Behöver jag skriva att vi är pensionärer?
 
Toppen