• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa nytt toafönster

Vidaliv

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9925
Medlemskap
2024
Hej, vårt toafönster blåste bort uppe i Sarek. Har en Adria Twin 2005 och undrar om ngn vet var vi kan hitta ett nytt eller begagnat? Återförsäljarna talar om månader av väntan på leverans. Undrar om enda alternativet är att åka ner till Slovenien och köpa ett nytt fönster på plats. Tips? Hälsn Eva & Beppe
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.596
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Kolla fabrikat på fönstren, det står normalt i hörnet på rutan, ta mått på det fönster du behöver, det är oftast standardfönster, rutan går att köpa efter mått.

Adria använder (eller har åtminstone tidigare använt) fönster från egen fabrik, och dessa har inte sålts till andra husvagns- eller husbilstillverkare. Det kan därför vara svårt att hitta ett fönster av annat fabrikat som passar.

Pålle
 

Vidaliv

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9925
Medlemskap
2024
Vad hände med vårt trasiga toafönster? Jo, vi fick napp på Adria Sverige och beställde via Caravanhallen VästerHaninge. Det tog fyra veckor sen försökte vi montera själva men det gick inte. AutoExperten Svanberga utanför Norrtälje hjälpte oss. Kostnad för allt 5800kr. Ett bra tips efter detta, ha alltid med en bit byggplast och silvertejp
Nu är allt klart. Underbart. På onsdag ger vi oss av på en liten runda några dagar.
Tack för alla svar Eva och Beppe
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.911
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
De firmor som reparerar/byter bilglasfönster har en tunn plastskiva som går att kapa till i lämplig storlek för tillfällig reparation. När vår ruta i förardörren splittrades i småbitar fick vi en sådan ruta isatt. Efter detta åkte jag till en bilglasfirma och fick en sådan plastruta på ca 100x100cm gratis.
 
Toppen