• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa husbil i England

L

linde

Guest
Vilka sidor letar man på om man vill köpa husbil i England. Någon som gjort det och isf hur gick det?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Varför köpa från England när hela EU är fullt av husbilar till salu? Enda orsaken skulle kunna vara att man vill ha ett högerstyrt fordon som är rent livsfarligt att göra omkörning med i övriga Europa som har högertrafik.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Varför köpa från England när hela EU är fullt av husbilar till salu? Enda orsaken skulle kunna vara att man vill ha ett högerstyrt fordon som är rent livsfarligt att göra omkörning med i övriga Europa som har högertrafik.

Och har ingångsdörren på fel sida..?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det finns faktiskt många vänsterstyrda husbilar i GB, många där vill ha ratten på "rätt sida" för sina ev. europaresor.
Jag var för några år sedan till en handlare som bara importerade från GB, bara vänsterstyrda lågmilare, många av dessa HB hade bara stått på camping = låga mil, men stort slitage ändå, jag avstod en sådan husbil.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag köpte min hb från England... Inte var den högerstyrd eller dörren på "fel sida" :spinny:... Som jag såg det då, så var priserna ca 30-40% lägre än om jag köpte en hb i Sverige. :swoon:
Det ända jag egentligen ångrar var att jag inte köpte en amerikansk RV då... Då priset hade rasat ännu mer på dessa amerikanska RV.

Kolla runt på ebay.co.uk
Där finns många företag som säljer via ebay.
Lycka till....
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Det finns ett stort utbud av Amerikanska husbilar i GB.
Detta kan vara ett gott skäl att snegla mot Storbritannien.
 
L

linde

Guest
För en del år sedan köpte jag en Reliant rialto, kommer inte ihåg sidan, det var inte eBay.
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Se upp framöver bara! För registrering inom EU krävs ett CoC intyg. Vad Engelsmännen har för avtal med EU i detta avseende efter Brexit är väl fortfarande höljt i dunkel? Antingen behöver dom ett hängavtal map EU certifiering eller också går dom för ett nationellt godkännande & då är ju frågan hur EU Svenska myndigheter kommer att se på detta? Kan nog åtminstone bli struligt under en övergångsperiod. Fast vill man köpa begagnat så gäller väl den certifiering som gjordes innan Brexit & då borde ju CoC intyg från den tiden gälla.
 
Toppen