• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Julas Husbilsöverdrag

F

F.d. 50276

Guest
Snälla kan någon med Julas överdrag hjälpa oss att välja storlek det lilla eller stora
Vi har en Rapido som är 7,37 lång plus cykelställ
den är halvintegrerad.
Det verkar som om överdragen räcker till större bilar än vad måttet anger.

Tackar på förhand

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Julas Husbilsöverdrag

Det har skrivits mycket om detta i tidigare trådar och min erfarenhet är att 7,37 m är ett gränsfall.
Cykelstället kan man lätt plocka av.

Jag hade valt det lilla!

F

F.d. 53012

Guest

Har bil 7,13 tog det stora och har cykelståll. Lätt att dra åt inga problem.

M

Micke & Gunilla

Guest

Hej

På våran 7,36 bil med cykelställ gick det lilla på med mycket muskelkraft, men satt alldeles för tight, fick åka och köpa det stora som istället blev säckigt o blåste sönder då den blev utsatt för några stormar förra vintern. Står du hyfsat skyddat så köp det stora.

Mvh Micke

F

F.d. 58637

Guest

Ja, dom är egentligen gjorda för helintergrerade bilar.
Man får sno ihop det så gott det går i fram. Det stora borde vara lagom vår bil är 740.
Det sitter en liten lapp med texten Front fastsydd. Det skall väl vara framåt antar jag.

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2026

Har satt på det lilla på våran som är 725 + cykelställ och det var tight, större bil så är det nog det stora som gäller.

Hade Lars

Toppen