• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jubileumsår

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Nu i dagarna är det 30 år sedan vi blev med husbil första gången. Det var en Cheva southwind V8 bensin, törstig men skönt muller.
vi skulle sälja en fastighet i fjällvärlden men det var svårsålt så jag fick husbilen som delbetalning, jag åkte bara hem från Norrland sedan blev den stående ett par år, den var inte heller så lättsåld.
Med en husbil stående på tomten kom tankarna att det kanske vore kul, så i september samma år köpte vi en Arca byggd på Peugeot-chassi ochså bensindriven, så det var ingen raket precis.
1995 blev jag överens med ”pappa” Ekman på Östgöta Camping i Mantorp att han skulle byta in Chevan mot en ny Burstner. Sagt och gjort vi sålde Arcan privat och blev så ägare till en Burstner, sedan har det rullat på, vi är nu inne på våran 11:e husbil.
Så det blir ett litet jubileum. vi hade tänkt oss något enkelt typ hyra blå hallen i stadshuset med kanske 500-600 gäster, nej skämt åtsido, frugan och jag får väl sitta och försöka minnas godbitarna, nej förresten frugan får inte delta i jubileumet eftersom hon har sagt upp sej som codriver, hon har helt enkelt tröttnat på husbilsåkandet så jag får väl åka lite själv nu för tiden.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! Grattis får man väl säga då ! det var inte dåligt rolig historia och trevlig läsning ! tråkigt att codrivern har gett upp men har förståelse finns så mycket annat man kan göra och se och önskar er lycka till oavsett vad ni hittar på !
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.009
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Nu i dagarna är det 30 år sedan vi blev med husbil första gången. Det var en Cheva southwind V8 bensin, törstig men skönt muller.
vi skulle sälja en fastighet i fjällvärlden men det var svårsålt så jag fick husbilen som delbetalning, jag åkte bara hem från Norrland sedan blev den stående ett par år, den var inte heller så lättsåld.
Med en husbil stående på tomten kom tankarna att det kanske vore kul, så i september samma år köpte vi en Arca byggd på Peugeot-chassi ochså bensindriven, så det var ingen raket precis.
1995 blev jag överens med ”pappa” Ekman på Östgöta Camping i Mantorp att han skulle byta in Chevan mot en ny Burstner. Sagt och gjort vi sålde Arcan privat och blev så ägare till en Burstner, sedan har det rullat på, vi är nu inne på våran 11:e husbil.
Så det blir ett litet jubileum. vi hade tänkt oss något enkelt typ hyra blå hallen i stadshuset med kanske 500-600 gäster, nej skämt åtsido, frugan och jag får väl sitta och försöka minnas godbitarna, nej förresten frugan får inte delta i jubileumet eftersom hon har sagt upp sej som codriver, hon har helt enkelt tröttnat på husbilsåkandet så jag får väl åka lite själv nu för tiden.
Grattis till jubileet.
själva är vi inne på 47de året, o inne på 12e HBn och skulle vi jubilera så skulle hustrun få va med då hon inte sagt upp sig än……

hejs
Claes 105
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Har alltid haft ambitionen att anpassa mina fordon till våra behov
Då byter man inte så ofta eftersom fordonet blir bättre och bättre anpassat till behoven
Vår historik ser ut såhär:
Adria husvagn 7 år
Kabe husvagn 20 år
Solifer husvagn 10 år
Chausson husbil 3 år
LMC husbil 6 år
Rapido husbil på 4:e året
 
Toppen