• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Generell fråga Jalusi för dörren

Anders.pe

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2026
Hej alla, ett tråkigt sak hände oss när vi var ute och campade med vår nya husbil Pilot 740 evidence 2026, hade inte säkrat upp dörren som jag vet att jag borde gjort myggjalusiet var fördraget, då hände det att dörren blåste igen med en kraftig smäll, det gick inget bra för jalusiet inget kul med nya bilen 2 veckor gammal. är det någon som vet hur man kan ta loss hela kassetten för spåret i underkant har hoppat ur sitt läge och i överkant har den lossat från väggen verkar det som så jag måste få loss den för att sen förhoppningsvis laga skadorna eller byta ut.

När jag lossade kassetten, fyra skruvar i skenan i golvet. Lossade dessa lyft kassetten upp mot taket sen åt dig .

den satt med två skruvar i botten och sen var det snäppfästen på sidorna och toppen, men man blir ju lite rädd för det knakar och knäpper rätt mycket när man håller på, nu har jag fått loss den och lagat det lilla som hade hoppat ur sina spår, väntar på ett uppehåll i regnet sen monteras.

den satt med två skruvar i botten och sen var det snäppfästen på sidorna och toppen, men man blir ju lite rädd för det knakar och knäpper rätt mycket när man håller på, nu har jag fått loss den och lagat det lilla som hade hoppat ur sina spår, väntar på ett uppehåll i regnet sen monteras.
Kassetterna sitter lite olika, men oftast med snäppfäste och skruvar nertill. Du är på rätt väg! Var glad att snörena höll. Jag tillbringade många timmar för några år sedan med att dra om dem med nya persiennsnören. Det är ofta papperskorgen i dörren, när den blåser igen, som pajar nätdörren.

Tillbaka
Toppen