• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ITV Eltillsats 89A-91

F

F.d. 21978

Guest
Hej!

Har kommit över en itv eltillsats. Har dock inga papper/dokument till denna. Tänkte nu kolla om det finns nån vänlig själ där ute som kanske sitter på nån manual eller installationsunderlag.

Det jag funderar över är ju själva styrningen. Ska tillsatsen kopplas helt separat eller ska den kopplas samman med fläkten på Truman på nåt sätt?

Sen förstår jag inte riktigt kontrollpanelen. 1 och 2 är väl effekten och termostaten är ju ganska självklar. Men se finns det även en brytare som växlar mellan E och G :confused:

Hur som helst. Hjälp mottages tacksamt!

Tack på förhand.
 
F

F.d. 27501

Guest
Sv: ITV Eltillsats 89A-91

Hej !
Jag har en 8-sidig Monteringsanvisning / Bruksanvisning för ITV-Eltillsats Typ 89A-91 från Ingenjörsteknik Växjö.
Är det denna du söker kan jag scanna och maila den. Min eltillsats har börjat krångla så om du har nån aning om var man kan få tag på reservdelar är JAG tacksam !
Med vänlig hälsning
Ove
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: ITV Eltillsats 89A-91

Hej,

har Ingenjörsteknik Växjö försvunnit från marknaden? Annars borde väl dom kunna svara på frågorna? Hade själv ett värmeelement från dom för 20 år sen..

Lycka till/Hike
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: ITV Eltillsats 89A-91

Denna information har jag hittat: Konkurs avslutad 2014-09-26.

Kan däremot inte hitta någon Owe Haglund som stämmer in med den person som drev företaget. På den adress där bolaget fanns (och Owe med fru bodde), bor nu andra personer.
Förmodligen har han avlidit - han var tämligen gammal när vi senast träffades för några år sedan. Något barn som var intresserat av att driva verksamheten vidare fanns på den tiden inte.
 

Crokk

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Asker
Hej!

Har kommit över en itv eltillsats. Har dock inga papper/dokument till denna. Tänkte nu kolla om det finns nån vänlig själ där ute som kanske sitter på nån manual eller installationsunderlag.

Det jag funderar över är ju själva styrningen. Ska tillsatsen kopplas helt separat eller ska den kopplas samman med fläkten på Truman på nåt sätt?

Sen förstår jag inte riktigt kontrollpanelen. 1 och 2 är väl effekten och termostaten är ju ganska självklar. Men se finns det även en brytare som växlar mellan E och G :confused:

Hur som helst. Hjälp mottages tacksamt!

Tack på förhand.
Hei !
Jeg har også en slik i min Hobby Prestige 600 B 1995 modell. Hva er funksjonen til denne ? Kunne du være så snill å maile meg den manualen du fikk, tror du ? crokk@online.no
Mvh Christian
 

Bjerkenwald

HBK Medlem
Inlägg
65
Kommun
Gullspång
HBK-Nr
25272
Medlemskap
2024
Hej!

Har kommit över en itv eltillsats. Har dock inga papper/dokument till denna. Tänkte nu kolla om det finns nån vänlig själ där ute som kanske sitter på nån manual eller installationsunderlag.

Det jag funderar över är ju själva styrningen. Ska tillsatsen kopplas helt separat eller ska den kopplas samman med fläkten på Truman på nåt sätt?

Sen förstår jag inte riktigt kontrollpanelen. 1 och 2 är väl effekten och termostaten är ju ganska självklar. Men se finns det även en brytare som växlar mellan E och G :confused:

Hur som helst. Hjälp mottages tacksamt!

Tack på förhand.
Har haft en sådan i 3 år, fungerar minst lika bra som elvärmen i nyare Truma6E, som jag nu har.
Vredet längst till hö=enbart friskluft.
Nästa åt vä=elvärme+fläkt (normalläge för elvärme)
Jag körde alltid kontinuerlig fläkt i högsta hastighet.
Kontrollera glasrörsäkringar i elektronikboxen, en för 1 kw ock en för 2kw. Ibland syns det inte att dom gått.
 
Toppen