• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Istället för Silvertape

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Det finns en annan tape än Silvertape/Gaffatape/Vävtape som sitter mycket bra & klarar även vatten (har provat tejpa ett takläckage på vår HB).
Tapen lämnar dessutom inga limrester. I alla fall inte på den plast var på våran HB's tak. Testade även på plåtdelen på HB 6 där blev viss del av limmet kvar. Dock bara att rulla/knåda bort med handen. Fick tipset om tapen av en husbilsreparatör som fixade takläckaget vi hade.
Tapen heter Veidiec. Den är rätt dyr ca 250kr/rulle. Rullen är låååång. Det syns knappt att jag tagit ngt, trots ca 15 meter är använt av rullen.
Övriga egenskaper är som "Silvertape"...
Värd varenda krona.IMG-3136.JPG
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
873
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Tack för tipset!

Jag är för övrigt rätt imponerad av Gorillas vävtejpsvariant. Sitter bra o när jag drog loss den efter ca ett år som lagning på vår markis lämnade den inga rester alls (vilket däremot "vanlig" silvertejp gjorde på samma ställe)
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.138
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Veidec har bra grejor. Namnet, VEIDEC, har en i sig kul men logiskt förklaring.
 
Toppen