• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Isolermatta bakdörr plåtis

elkalle52

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
23083
Medlemskap
2024
Är det någon som har en bra ide hur man extraisolerar bakdörrarna på en plåtis, i dörrskarven är det bara plåten tacksam för ideer
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Häng upp ett invändigt täcke eller filt i överskåpen. Gärna delat, upp till sängen, vid gasolluckan så att du kan vika upp i samband med flaskbyte. Isolering inne i dörrarna har jag inte vågat mig på. På grund av risk för kondens, ventilationsproblem och rost.
 

DF5XG

HBK Medlem
Inlägg
1.264
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
12069
Medlemskap
2024
Det finns många köpoptioner:



 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
En undran, är alla dörrar oisolerade på plåtisar, eller är det bara bakdörrar man "glömt" att isolera?
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
En undran, är alla dörrar oisolerade på plåtisar, eller är det bara bakdörrar man "glömt" att isolera?

Kan bara svara för LaStrada. Bakdörrarna är hyggligt isolerade med armacell 10mm på insidan av plåten och sedan sedan plywood med 5mm skumplast. Plywooden är heltäckande och de möts i mitten.
(Jag gjorde om detta för att få 50mm mer huvudutrymme.)
Sidodörren är liknande men där är en del plåt synligt, har själv förbättrat det med 16mm liggunderlag limmat på hela nedre halvan av dörren.
 

BDBD

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Arjeplog
HBK-Nr
29095
Medlemskap
2024
Robeta o några till märken(minns ej vilka just nu) har isolerat med 32 mm armaflex bakdörrar..skjutdörr..golv..väggar o tak.
 
Toppen