• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iPhone med av hdmi till laptop?

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Trodde att denna funktion skulle fungera och så skulle jag slippa tv eller en extra skärm med i husbilen. Nån som fått detta att fungera, vill skicka bilden från min iPhone X till vår lapp med av/hdmi adaptern.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
HDMI-porten på en laptop är såvitt jag vet bara en utgång. Men om det är frågan om att få en större skärm till material från internet kan det fungerar att sätta upp mobilen som hotspot så att laptopen kan hämta det direkt.

/Ingvar
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Använd mobilen till att ge internetaccess åt din dator, sedan är det med webbläsaren du kommer åt de playtjänster du är intresserad av.

/Ingvar
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Du kanske ska ha en sån här`...jag använder det när jag överför bilden till tv från iPad
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    947,3 KB · Visningar: 21

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Det finns ett program som heter Lonely Screen och som verkar kunna göra det du frågar efter. Har inte själv använt det eftersom jag inte har en iPhone. Det finns en del filmer på Youtube om programmet.

/CG
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Det finns ett program som heter Lonely Screen och som verkar kunna göra det du frågar efter. Har inte själv använt det eftersom jag inte har en iPhone. Det finns en del filmer på Youtube om programmet.

/CG
Den kanske skulle fungera, men de ska va på samma lan, kan bli lite bökigt, kanske bättre köpa en tv eller skärm som man har i skåpet!
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Går det at köra ip-tv på datorn kan du Internetdelning från telefonen till datorn.
 

Sambal

HBK Medlem
Inlägg
126
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4891
Medlemskap
2024
Jag kör från min Iphone till laptop med vanliga laddkabeln usb/lightning.
Men du måste ha Itunes installerat på laptopen annars fungerar det inte.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Använd iPhonen till att dela ut nätverk till datorn
Sedan går det att strömma via Google Crome
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Går det at köra ip-tv på datorn kan du Internetdelning från telefonen till datorn
Använd iPhonen till att dela ut nätverk till datorn
Sedan går det att strömma via Google Crome
Den lösningen kom redan i post #4
Använd mobilen till att ge internetaccess åt din dator, sedan är det med webbläsaren du kommer åt de playtjänster du är intresserad av.

/Ingvar

/Ingvar
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Jag kör från min Iphone till laptop med vanliga laddkabeln usb/lightning.
Men du måste ha Itunes installerat på laptopen annars fungerar det inte.
Eller menar du delning av nät, den biten är inga problem,, att få iPhonena skärm på laptopen!
 
Toppen