• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internet i utlandet

4

4 JO

Guest
Oavsett vilken operatör du har hemma i Sverige så är det inget som påverkar uppkopplingen utomlands då du alltid går via andra operatörers nät, gäller både för telefoni och mobilt bredband.
Däremot påverkas du av det avtal du har i Sverige där det oftast finns begränsningar för hur mycket data du får använda under en månad utanför Sverige.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag köper internet i landet jag åker till, jag tror att det är billigare... just nu betalade jag 25.-€ för 20Gb... i Spanien,,,, Marocko kostade det 100.- Diram (90.-Skr) för 10 G.... Jag har också tele2 men ser att än har inga länder varit dyrare än mitt internet från tele2....
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Hallon har fungerat bra i Österrike, Danmark och Spanien.
Var dock inget vidare i Tyskland i höstas under ca 10 dagars vistelse med byte av ort i stort sett varje dag.. Dåligt mottagning och långsamt. Ingen aning vad det berodde på!?!?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Hallon har fungerat bra i Österrike, Danmark och Spanien.
Var dock inget vidare i Tyskland i höstas under ca 10 dagars vistelse med byte av ort i stort sett varje dag.. Dåligt mottagning och långsamt. Ingen aning vad det berodde på!?!?
Att uppkopplingen var långsam berodde nog på den tyska operatören!
Mina Hallonabonnemang funkade utmärkt i norra Tyskland nu under april-maj.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Normat benyttes fri roaming, men i noen tilfeller har en operatør ikke avtale med mer enn et nett i et land. Dette ser en lett om en velger manuell søk etter nett. De det ikke er avtale med står da som stengt eller forbudt. Alle større operatører bruker å benytte fri roaming om de ikke eier et nett selv i det andre landet - slik Telenor gjør i Thailand.
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej, och tack för alla svar.
Har en router Dovado Tiny AC , och en gammal modem Huawei E 3276, behöver den bytas till en nyare, eller den duger ?
Mvh
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Enligt Dovados hemsida stödes den via 4G. Så inte behöver du skaffa en nyare.
 
Toppen