• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internet i Spanien

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Någon i klubben som kan tipsa om internet leverantör i Spanien? Jag hade ett avtal med Tele2 som visar sig att det gäller bara i Sverige när jag ska börja använda det. Min uppfattning är att dom ljög för mig för att behålla mig som kund.
Kånnkård
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Någon i klubben som kan tipsa om internet leverantör i Spanien? Jag hade ett avtal med Tele2 som visar sig att det gäller bara i Sverige när jag ska börja använda det. Min uppfattning är att dom ljög för mig för att behålla mig som kund.
Kånnkård
I stort sett alla mobiloperatörer i Sverige har roaming dvs. du kan använda det i hela EU,har du köpt mobiltbredband av Tele2 så gäller detta endast i Sverige.
Enklast är att välja en svensk mobiloperatör och använda roaming, men detta var inte svar på vilken spansk operatör du skulle välja....
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Någon i klubben som kan tipsa om internet leverantör i Spanien? Jag hade ett avtal med Tele2 som visar sig att det gäller bara i Sverige när jag ska börja använda det. Min uppfattning är att dom ljög för mig för att behålla mig som kund.
Kånnkård
En populär leverantör bland skandinaver, som fokuserat sig på utländska boende och besökare, har kundservice på bl.a. skandinaviska är MasMovil.

Märkligt hittar ingen sida på engelska!

Om du berättar var i Spanien du skall vara så skall jag hjälpa dig att hitta lämplig återförsäljare.

Tommy
 
Senast ändrad:

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
En populär leverantör bland skandinaver, som fokuserat sig på utländska boende och besökare, har kundservice på bl.a. skandinaviska är MasMovil.

Märkligt hittar ingen sida på engelska!

Om du berättar var i Spanien du skall vara så skall jag hjälpa dig att hitta lämplig återförsäljare.

Tommy
Hejsan
Jag står La Cala de Mijas
Kånnkård
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Hejsan
Jag står La Cala de Mijas
Kånnkård
Här har vi ett Phone House som ligger i shoppingcentret Rincon de la Victoria i La Cala och de har bl.a. MasMovil.

Kan hända att man kräver en spansk adress, står du på en camping så går det bra, annars hör av dig till mig så skall jag försöka hjäpa dig.

Tommy

46051012-A2F8-477B-96E3-20C49E9E0D51.png
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Här har vi ett Phone House som ligger i shoppingcentret Rincon de la Victoria i La Cala och de har bl.a. MasMovil.

Kan hända att man kräver en spansk adress, står du på en camping så går det bra, annars hör av dig till mig så skall jag försöka hjäpa dig.

Tommy

Visa bilaga 205708
Tyvärr så har vi ingen fast adress här. Vi står på stellplatsen. Om du har något bra förslag hur vi löser problemet är vi tacksamma för det.
Kånnkård
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tyvärr så har vi ingen fast adress här. Vi står på stellplatsen. Om du har något bra förslag hur vi löser problemet är vi tacksamma för det.
Kånnkård
Om du besöker affären och man kräver en adress, så be dem ringa mig så skall jag prata med dem och kolla om du kan använda c/o och vår adress i Spanien. Min spanska mobil har nr: 616 367459. Säg till innan så att jag har min spanska mobil med mig. Min svenska mobil har nummer: +46 709 316366

Lycka till
Tommy
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Om du besöker affären och man kräver en adress, så be dem ringa mig så skall jag prata med dem och kolla om du kan använda c/o och vår adress i Spanien. Min spanska mobil har nr: 616 367459. Säg till innan så att jag har min spanska mobil med mig. Min svenska mobil har nummer: +46 709 316366

Lycka till
Tommy
j skickar dig ett sms innan vi åker in till stan. Här i La Cala finns ingen. Den du tipsar om ligger 60 km härifrån/kånnkård
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
j skickar dig ett sms innan vi åker in till stan. Här i La Cala finns ingen. Den du tipsar om ligger 60 km härifrån/kånnkård
Du kan ta vilken butik som helst som säljer mobilabonneman, men gärna som representerar MasMovil som har justa priser. Dyrast är Movistar. SMS’a min svenska telefon, så slår jag på den spanska mobilen.

Lycka till

Tommy
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Du kan ta vilken butik som helst som säljer mobilabonneman, men gärna som representerar MasMovil som har justa priser. Dyrast är Movistar. SMS’a min svenska telefon, så slår jag på den spanska mobilen.

Lycka till

Tommy
Det ska jag göra,om det behövs. Tackar så mycket för de fina upplysningarna och stödet med mitt problem.
/ kånnkård
 
Toppen