• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Installation multimedia

Thomas1234

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
24588
Medlemskap
2024
Hej,
jag kämpar med att installera en multimedia enhet i min Hobby från 2014.
Kan någon här berätta om det ligger fördragen signal för backväxel och
handbroms i kopplet för bilstereon. Det skulle vara bra med ett kopplingsschema
för just ducato 2014 där man tydligt ser vad alla kablar bakom stereon är till för.

När jag öppnade bakom stereon ligger den mycket fördraget som inte används
tyvärr helt omärkt.

Med vänlig hälsning,
Thomas
 

Berraekeryd

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Hylte
HBK-Nr
29535
Medlemskap
2024
Fanns det kablar till backkameran? På vår 2010 fanns det och där var kabel backväxeln som jag använde. Handbromskabeln skarvades till jord
 

Bilagor

  • Inkoppling back kamera.pdf
    379,8 KB · Visningar: 97

Thomas1234

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
24588
Medlemskap
2024
Fanns det kablar till backkameran? På vår 2010 fanns det och där var kabel backväxeln som jag använde. Handbromskabeln skarvades till jord
Tyvärr vet jag inte det då samtliga kablar saknar märkning men jag ska undersöka det lite mer. I det fall kabel för backkamera är fördragen borde jag väl hitta den bakom bromsljuset bak? Det verkar omöjligt att få tag i ett riktigt elschema för Ducato där det framgår vad de fördragna kablarna är tänkta till. Det jag har kommit fram till är att de allra flesta hämtar backljussignalen ända bakifrån backljuset och drar den tillsammans med rca kabeln till multimedieenheten.

Tack för ditt svar och inkopplingsanvisningen
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Det brukar finnas ISOkontakter fördraget för ”bilstereo”, det är inte det du menar? Hur ser kontakterna ut?
 
Toppen