• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Inkoppling fläkt till Dometic 10-serien

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
345
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Hej

Har köpt Dometics originaltillbehör (REF Fankit) dv.s fläkt bakom kylskåpet. Kylskåpet är ett RML 10.5. Allt inkopplat men får inte fläkten att dra igång (har provat blåsa med hårtork på givaren). Manualen för både fläkten och kylskåpet i sig lämnar en del att önska. Så därav har jag några frågor.

1) I kylskåpets meny finns en ikon med en fläkt. Den är inte aktiverad som standard. Genom att aktivera den, sätter man på eller stänger av fläktfunktionen? Det ska nämligen gå att slå av fläkten (annars sköts det automatiskt av kylskåpet med hjälp av givaren).

2) Vad är kopplingen vid figur 5 i bilden till för? Kan det vara 12V-matning till fläkten? Det finns inga "lediga" kontakter från kylen att koppla in där. Behövs den eller räcker det med att koppla in allt i centralen?

1.png
 
Toppen