• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Info Borgholm ställplats

Silverfox

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
3210
Medlemskap
2024
Befinner oss just nu på Borgholms ställplats vid reningsverket.
Tänkte betala med kort eller swish. Men icke. Där fungerar nu endast app. betalning.
Easy Park eller Parkster.
Idag täcktes de två kortbetalningsmöjligheterna med två sopsäckar.
Försökte att betala med Easy Park men de skulle ha 50:- mer än ställplatsavgiften som var 335:-
Alltså 385:- .
Serviceavgift????
Ringde Easy Park men efter 10 minuter i telefonkö gav jag upp.

Fick gå till Kapelluddens camping för att betala avgiften på 335:- utan någon serviceavgift.

Det är fortfarande bara 3 kombinerade toa/dusch möjligheter på 33 platser.
Den 20/6 höjs priset till 435:-/dygnet.
Detta är inte rimligt.
Hit åker vi inte mer.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Tänkte betala med kort eller swish. Men icke. Där fungerar nu endast app. betalning.
Försökte att betala med Easy Park men de skulle ha 50:- mer än ställplatsavgiften som var 335:-
Serviceavgift????

Fick gå till Kapelluddens camping för att betala avgiften på 335:- utan någon serviceavgift.

Detta är inte rimligt.
Hit åker vi inte mer.
Herre je vad dyrt. Många av dom mindre campingarna på Öland är billigare

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Serviceavgift????

Detta är inte rimligt.
Hit åker vi inte mer.
Äntligen börjar Öland/Borgholm komma upp i sitt rätta värde. Mao vill aldrig åka dit med husbil.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Jag tog bort den platsen efter säkert minst tio tidigare besök och vandringar i Borgholm redan för två år sedan när det började bli underligt...... Det är väl fortfarande bara en gräsplätt utan något mer än en dammig väg ?

M.v.h. JANKRO.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Stått på Blå Rörs camping ett par gånger. Strax norr om Kapelludden och cykel- promenadavstånd in till Borgholm på bilfri gång- och cykelbana. Bra pris. Ring dock och kolla först, så de är i drift. Infon på hemsidan är inte alltid aktuell! :)

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Serviceavgift????

Detta är inte rimligt.
Hit åker vi inte mer.
Oavsett om grundpriset är rimligt eller ej ska man undvika att använda EasyParks app eftersom de har hutlösa administrationsavgifter. Använd istället Parkster som inte har de extraavgifterna.

leifn

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
Vi var också där i mars o vände ut direkt.Vem är det som driver platsen?någon camping?

KM

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Stått på Blå Rörs camping ett par gånger. Strax norr om Kapelludden och cykel- promenadavstånd in till Borgholm på bilfri gång- och cykelbana. Bra pris. Ring dock och kolla först, så de är i drift. Infon på hemsidan är inte alltid aktuell! :)

Hej. Jag mailade blarorscamping.se å frågade om pris veckan efter midsommar då skulle dom ha 450:- ink el /natt. Även om det är högsäsong så tycker jag det är högt. Vecka 28-31 var det fullt.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hej. Jag mailade blarorscamping.se å frågade om pris veckan efter midsommar då skulle dom ha 450:- ink el /natt. Även om det är högsäsong så tycker jag det är högt. Vecka 28-31 var det fullt.
Trist. Vi har iofs bara varit där vår och höst. Undviker Öland på sommaren. Men platsen och kommunikationen in till Borgholm är bra.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Serviceavgift????

Detta är inte rimligt.
Hit åker vi inte mer.
Oskäligt pris för en ställplats!
Kostade 80kr från början där, betalades kontant på den tiden det gick en ungdom och tog betalt, fick en lapp i rutan.

Beroende på Servicegrad, anser jag runt +/-200sek kan vara ok. Om vi ser till exempelvis Gekås Camping, 290kr helger, halva priset vardagar.

Visst, plats/utsikt påverkar.
Bornholm är dock inte längre attraktivt,
allt för brötit, t.o.m. bättre inne på Kappeluddens camping, med quick stay utan el...

Just my 5cents.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Oskäligt pris för en ställplats!
Kostade 80kr från början där, betalades kontant på den tiden det gick en ungdom och tog betalt, fick en lapp i rutan.

Beroende på Servicegrad, anser jag runt +/-200sek kan vara ok. Om vi ser till exempelvis Gekås Camping, 290kr helger, halva priset vardagar.

Visst, plats/utsikt påverkar.
Bornholm är dock inte längre attraktivt,
allt för brötit, t.o.m. bättre inne på Kappeluddens camping, med quick stay utan el...

Just my 5cents.
Vi var där till Påsk, jag tror att vi betalade 275:- Det tycker jag det faktiskt att det kan vara värt , även om det är på övre gränsen.
Vi får nog vänja oss vid den nivån på turistorter, eller utebli!
Jag har aldrig uppfattat att Borgholm skulle vara "brötigt" snarare en väldigt trevlig liten stad att besöka.

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Vi var där till Påsk, jag tror att vi betalade 275:- Det tycker jag det faktiskt att det kan vara värt , även om det är på övre gränsen.
Vi får nog vänja oss vid den nivån på turistorter, eller utebli!
Jag har aldrig uppfattat att Borgholm skulle vara "brötigt" snarare en väldigt trevlig liten stad att besöka.
Öland/Borgholm är en mycket trevlig plats att besöka utan husbil. Med husbil blir man betraktad som en rullande kassako som kan mjölkas hur mycket som helst.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Öland/Borgholm är en mycket trevlig plats att besöka utan husbil. Med husbil blir man betraktad som en rullande kassako som kan mjölkas hur mycket som helst.
Det uppfattar jag inte så, att man betalar för ställplatserna på en semesterort som ju stora delar av Öland är, är väl ganska naturligt, annars har jag inte märkt att Öland pungslår oss husbilsåkare något speciellt extra i jämförelse med andra turister som besöker ön?
Ett antal bra ställplatser finns ju också, vi brukar göra några besök per år, och trivs alltid bra då. Allra trevligast är det naturligtvis lite utanför
semestertiden, när allt är lite lugnare.

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Det har ju iofs inte med Borgholm att göra men i veckan var vi på väg upp till Flatruet, en fantastisk plats för er som undrar. Då stannade vi till vid en samebutik för att vi tänkte köpa lite renkött. En äldre farbor (i min ålder) kom springande för att öppna, jag sa till honom att ta det lugnt. Sedan så tittade han på vår husbil och sa "fin husbil, en boggie, du har gott om pengar" jag gitte inte tala om för honom att det heter tandem men jag log och sa "Ja absolut har jag det, jag talar gärna om för dig hur mycket jag har och du kan få se bankutdrag här på telefonen om du talar om för mig hur många renar du har"

Diskussionen tog på något sätt slut där, fattar inte varför, jag var ju samarbetsvillig.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det har ju iofs inte med Borgholm att göra men i veckan var vi på väg upp till Flatruet, en fantastisk plats för er som undrar. Då stannade vi till vid en samebutik för att vi tänkte köpa lite renkött. En äldre farbor (i min ålder) kom springande för att öppna, jag sa till honom att ta det lugnt. Sedan så tittade han på vår husbil och sa "fin husbil, en boggie, du har gott om pengar" jag gitte inte tala om för honom att det heter tandem men jag log och sa "Ja absolut har jag det, jag talar gärna om för dig hur mycket jag har och du kan få se bankutdrag här på telefonen om du talar om för mig hur många renar du har"

Diskussionen tog på något sätt slut där, fattar inte varför, jag var ju samarbetsvillig.
Ja, det var ju onekligen rätt långt ifrån ställplatsen i Borgholm, både fysiskt och ämnesmässigt, men en trevlig historia.;)

Toppen