• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IKEA Knäppa

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
I väntan på Lisas tandläkarbesök tog jag med min 19-kronors kamera till Gamla Stan för att testa IKEA Knäppa. Inte så knäpp som jag trodde, en del bilder ganska hyfsade i synnerhet om man tar priset i beaktande. Bilderna konverterade till svartvitt med appen Snapseed i en gammai iPad2.

Så här ser den ut:

image.jpg

Och så här blev bilderna:
image-738990.jpeg

image-787817.jpeg

image-790964.jpeg

image-708575.jpeg

image-787720.jpeg

image-740598.jpeg


Kameran har flera finesser som tex bildstabilisering, genomsiktsökare och zoom
 
Senast ändrad:
F

F.d. 28371

Guest
Sv: IKEA Knäppa

Hvor får man kjøpt dette kamera? Jeg har søkt på Ikeas sider både i Norge og Sverige, men ingen av sidene har den.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: IKEA Knäppa

Min kamera kostade 300 gånger så mycket, men tar bara uppskattningsvis en halv gång så bra bilder. Snacka om att betalt för mycket.:wub:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: IKEA Knäppa

Knäppa var en reklamsak i forbindelse med en produktlansering våren 2012, de som kjøpte møbler fra en bestemt produktserie fikk med seg et slik kamera og oppfordring om å fotografere møblene hjemme og sende inn bildene på e-post. Kamera var ikke ment for salg.

Regner med at det er restopplaget som nå er lagt ut på fyndhörnet i noen få varehus.

Et litt mer avansert kamera for samme type bruk finner en lett på Alibaba 5xoptical Zoom Face Detection Internal 32m Sales Promotion Digital Camera - Buy Digital Camera,Sales Promotion Digital Camera,Cheap Digital Camera Product on Alibaba.com har zoom og koster i volum rundt en tier.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IKEA Knäppa

På promenad i Knarrevik-Lahälla med IKEA Knäppa







En av kamerans nackdelar är att den drar till sig nyfikna som tror att jag spionerar med någon slags kamouflerad spionpryl.
Den andra nackdelen är att den inte för över bilderna via WiFi till Dropbox.
Jag hade nästan glömt hur man för över bilder manuellt.
 
Toppen