• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGo navigation - Uppdatering

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGo navigation

När vet man när iGo navigation har/ska uppdateras. Sker detta automatiskt eller manuellt?

Enligt de flesta av oss skulle det ha skett för länge sedan.
Antagligen får man en blänkare om att uppdatera, så har det varit tidigare.

Jag körde med iGO Navigation ca 500 mil på kontinenten i början av maj och endast någon enstaka rondell saknades.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Använde IGO under 1100 mil från jan till april och vår erfarenhet var som Knarreviks att enstaka rondeller saknas, samt då och då fel hastighet angiven...
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: iGo navigation

Kör också i huvudsak efter iGO och som föregående talar har sagt stämmer kartmaterialet hyfsat bra.
Det jag saknar är kopplingen till POIWiever, och den saknaden är stor.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Använder gamla IGO fortfarande. Anledningen till att jag inte köpt upp mig är att jag även har tomtom. Också den gamla men uppdateringarna har hittils kommit så jag är nöjd.
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Hade tidigare IGO primo och har nu köpt IGO navigation. Konstigt att inte POI viewer funkar med den. Man kan i alla fall välja IGO navigation under directions. Någon som vet???
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Kom en ny version idag (Android), 9.18.27.702387.
Men samma gamla kartor.
Isch.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Hade tidigare IGO primo och har nu köpt IGO navigation. Konstigt att inte POI viewer funkar med den. Man kan i alla fall välja IGO navigation under directions. Någon som vet???

POI-viewer fungerar inte alls med IGO navigation, inte än i alla fall... Bara att använda IGO Primo om man vill koppla från POI-viewer...
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

POI-viewer fungerar inte alls med IGO navigation, inte än i alla fall... Bara att använda IGO Primo om man vill koppla från POI-viewer...

Men går det att lägga in t ex hbk:s ställplatser direkt i IGO navigation?
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGo navigation

POI-viewer fungerar inte alls med IGO navigation, inte än i alla fall... Bara att använda IGO Primo om man vill koppla från POI-viewer...

Jag uppdaterade nyss till POIviewer 1.20 och där finns båda versionerna av iGO med som val. Så det bör nu fungera att använda igo navigation också.

//Stefan
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGo navigation

Ok. Kunde inte testa eftersom jag inte köpt några kartor till nya igo än...
Någon som vet om problemet påtalats för poiviewers utvecklare?

Han är snabb med att åtgärda problem han vet om. De han inte har en aning om tar mycket längre tid att fixa... :D

Det kan ju vara iGOs fel också iofs, då kan det också dröja för de är inte alls lika responsiva.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Ok. Kunde inte testa eftersom jag inte köpt några kartor till nya igo än...
Någon som vet om problemet påtalats för poiviewers utvecklare?

Han är snabb med att åtgärda problem han vet om. De han inte har en aning om tar mycket längre tid att fixa... :D

Det kan ju vara iGOs fel också iofs, då kan det också dröja för de är inte alls lika responsiva.

Vet ej...
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: iGo navigation

En liten uppdatering i dag av IGO navigation: version 1.2 337 MB 10 juli 2017 på App Store.
Minor bugfixes and improvments.
Inga nya kartor!!!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGo navigation

iGo's are gone, all of them. Primo is dead and Navigation is dying! That's my impression. Probably some beautiful business arrangement.

BUT! About the future, we know nothing!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGo navigation

iGo's are gone, all of them. Primo is dead and Navigation is dying! That's my impression. Probably some beautiful business arrangement.

BUT! About the future, we know nothing!

Jappe

Trots allt utan jämförelse!
Jag var tvungen att låta iGO komma till heders igen under 500 mil på kontinenten i maj.
Nu måste väl nya kartor vara på gång?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGo navigation

Jag körde 900 mil för inte så länge sedan och började med iGo Primo men den funkade väldigt dåligt i Spanien så jag fick nöja mig med MapsMe m.fl. efter en massa krångel. iGoPrimo var "outstanding" en gång i tiden men tyvärr död idag. iGoNavigation försökte jag mig på men den verkade lite lynnig.

För att slippa krångla med egentligen numera enkla ting så kör jag mest på MapsMe idag. Ställplatsappar Promobil och CamperContact.

Jappe
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGo navigation

Nu måste väl nya kartor vara på gång?

Ur en positiv synvinkel så lär väl dagen de uppdaterar kartorna komma närmare och närmare för var dag som går, eller vart år som går...

Det effektivaste sättet jag kommit på för att i alla fall få kontakt med dem för att få någon form av svar är att ge dem ett bottenbetyg i appaffären och skriva en konstruktiv kommentar utan för mycket sarkasm om vad man tycker: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nng.igo.primong.igoworld&hl=sv

19 April... "Shortly" ... Jo man tackar.

Just nu har regnet lagt sig och vi har, utan iGO, hittat till Bergen i Tyskland. Synd att de inte orkar med att hålla kartorna aktuella för jag gillade vissa egenskaper hos iGO, speciellt övertydligheten när man inte skulle svänga, ganska värdelöst tyckte jag inledningsvis i hemtrakter men utsocknes på tex Autobahn så vande jag mig fort med övertydligheten när jag inte skulle agera.
Men det får väl ordning på torpet de också nån gång, hoppas jag.

mvh jocke
 
Toppen