• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HusbilsWiKi?

F

F.d. 18017

Guest
Det är mycke kunskap som samlas på ett forum ,men ofta väldigt utspädd och frågor besvaras ofta med "sök i forumet det har tagits upp förut", visst har det det men att läsa hundratalsinlägg kan ofta va väldigt svårt och många trådar vävs samman och byter ämne. Med tiden blir svaren svårare att hitta.
Därför föreslår jag att man skapar WiKi sidor där ämnen kan sättas upp och mer artikellika sammanställningar av det en tråd kommer fram till kan sammanställas.

det finns gott om frådar som tar upp olka batterityper men om de som är kunniga la lite tid på att sammanställa inlägg och eget kunnande i en artikel som andra sedan kan redigera så blir det väldigt lätt att hitta saker.

Även packlistan som togs upp i ett forum är ett exempel på ett dokument som mår bättre som WiKi än inlägg.

WiKi basen är vad jag vet lika fri och gratis som motorn till detta forum.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: HusbilsWiKi?

Är kanske ingen dum ide.

Men det största problemet är ändå att en del inte sätter rubriken rätt och inte i rätt ämnestråd tycker jag. Då blir det svårsökt.

Det händer t.o.m. att rubriken är felstavad och då är det ännu svårare att söka. Vad många tydligen inte känner till är att trådskaparen själv kan rätta stavfel i rubriken. Det är ju lätt att ibland snava på tangenterna i hastigheten.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: HusbilsWiKi?

En mycket bra ide. Jag har själv tänkt tanken. Detta är något vi bör sträva efter. Kanske utse någon/några att jobba med detta.

/R
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: HusbilsWiKi?

Ja - bra ide :)

Vem gör jobbet?

- ingenjören - uppfinnaren - detektiven - sekreteraren

- om det inte finns några sekreterare; den tysta och trogna arbetar :confused:

:twitcy:
 
Senast redigerad av en moderator:

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: HusbilsWiKi?

Hitta någon/några som vill. Men är vi så många som är med i HBK så kanske eller rättare sagt finns det säkert några som vill detta.

Det är ju bara att ställa frågan på forumet och vilka kunnskaper de ska ha för att göra detta jobb (då menar jag ev. webkunskaper). De som är intresserade skicka in en intresseanmällan via ett PM.

Sedan får det ta den tid det tar. Det är ett stort arbete.

/R
 
F

F.d. 18017

Guest
Sv: HusbilsWiKi?

Det bästa skulle vara om redigeringsrättigheterna kopplas ihop med inloggningen i forumet och att det sattes upp på samma server så de som handhar forumet för HBK behöver flirtasmed först isåfall :)
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: HusbilsWiKi?

Det är nog inte bara till att börja utan man måste nog prata lite hur det ska se ut. Sedan är det klart lättare om man är flera och har inteesse. Tycker du inte det är rimligt?
/R

Varför inte börja själva? :)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 18017

Guest
Sv: HusbilsWiKi?

Det finns inget svårt i att sätta upp en WiKi sida men jag tror jag då kommer ha 2 besökare om året för ingen hittar dit och finner den naturlig att besöka. Därför va jag mer inne på att väcka HBKs webansvarigas intresse och få in sidan på deras domän och därmed skulle sidan användas mer.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: HusbilsWiKi?

Cet är tydligen bra allt som är gratis.
/Vidhem För vissa
 
Toppen