• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsskydd

F

F.d. 9480

Guest
Såg att jula har fått in några vettiga husbilskydd. Dov verkar vara mycket vettigare än en press. Jag har nu haft på Jula skyddet på Piloten i ca 2 veckor och den vrkar fungera perfekt! Ingen fukt eller kondens som det var förr med pressen. Bra köp som det verkar.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Husbilsskydd

Haft mitt på i 2 vintrar och får anses helt underbart utan fukt under så det kan jag rekommendera med det varmaste med dragkedja så man kan gå in i bilen vid behov. och biligt också.
 
F

F.d. 55424

Guest
Sv: Husbilsskydd

Min bil är 739 cm och tydligen räcker Julas skydd bara 700 eller 710? Någon som har något bra tips?
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsskydd

Ja storlekarna verkar lite tagna ur luften. Har lilla modellen 5,58-6,10 och bilen är 6,70.
 

Bilagor

  • täcke.jpg
    täcke.jpg
    49,3 KB · Visningar: 819
Senast ändrad:

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsskydd

Finns nya erfarenheter efter att "Jula"-skydden använts under längre tid nu?
Är för min del mest intresserad det större skyddet har någon erfarenhet av det (efter någon vinter)?
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: Husbilsskydd

Brukt sist vinter. Tok det av och på vid vinterbruk av bilen. Det enda problemet var att bitar som frust fast i is under bilen gick sönder. Nu är det inte så "vackert" men ger nyttan jag behöver med nordisk vinter! Inga problem med kondens; luftspalterna fungerar utmärkt.
 

Dalton

HBK Medlem
Inlägg
322
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsskydd

Har använt julas överdrag i tr vintrar men gjorde formlimmade bågar att ha på taket för att lättare kunna få bort snön.
47076d1320667646-img_1851.jpg
 

PerAllan

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
32844
Medlemskap
2024
Hej. Har en husbil 6m. Och börjar fundera på skydd över vintern. Några råd? Finns många olika modeller och ni som har erfarenhet kanske kan tipsa? Bilen kommer att stå ute och inte användas från oktober till och med mars.
Mvh Per
 

matsfaxer

FD HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
19592
Medlemskap
2023
Wirehus (wirehus.se) - dyrt men mycket bra.
I kombination med avfuktare inne i bilen, ställd på 60% luftfuktighet så blir det ännu bättre.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag tyckte priset för "Wirehus" var lågt med tanke på att det var stabilt och skyddade väl mina husbilar under alla år.
Husbilen stod alltid på ström och värmen på minst 10 grader, vatten- och dieseltankar alltid helt fyllda.
Husbilen stod därmed redo för utflykter alla delar av året.

1630932971919.png
 
Toppen