• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsplatser

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Lite "basics" först (hur man söker platser per land. län, ort etc i nästa inlägg)
Du använder vår nya app: HBK Husbilsplatser - Klicka i blå menyraden på Husbilsplatser, eventuellt på Husbilsplatser, ny/redigera plats i den nedfällbara undermenyn (klicka på en bild så ser du en större):

Anteckning 2020-02-12 081001.jpg Anteckning 2020-02-12 081101.jpg

(Du ser i undermenyn att du kan välja t ex Handledning respektive Demo, de kan du titta på för att lära dej mer).
Du får då upp en karta som centrerar sig där du befinner just nu (om din enhet du kör på just nu har GPS--funktionen igång. Om inte, ställer den sig "centralt" i Sverige nånstans, ):

Anteckning 2020-02-12 081334.jpg

Du kan flytta kartan genom att dra den med musen (laptop) eller ett finger (smarttelefon, platta).
Du kan zooma in/zooma ut kartan med +/- knapparna (1)
Klickar du på "kikarsiktet" (2) ställer sig kartan igen på din nuvarande plats/position enligt GPS:en i enheten

Här har jag zoomat in, när jag zoomat in tillräckligt visas ikoner för våra husbilsplatser i kartområdet:

Anteckning 2020-02-12 081524.jpg

Röd siffra (1): Här befinner jag mej just nu)
Röd siffra (2): Vi tar denna ikon som exempel - En Ställplats (betyder den ikonen) i NV Skåne.

Vill du ser information om den platsen, klicka på ikonen (peka med fingret mobil enhet/touch-skärm):

Anteckning 2020-02-12 081635.jpg

Vill du se mer detaljer, klicka på Visa detaljer.
Fortsätter i nästa inlägg med hur du hittar geografiska områden snabbt ..
 
Senast ändrad:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
För att snabbt söka fram platser för en viss adress, stad/ort, län/stat/ ..., land etc ...
Använd/klicka på sökrutan uppe till vänster på kartan, "Visa sökalternativ". Säg att du vill se våra platser i Blekinge. Skriv in Blekinge i sökrutan:

Anteckning 2020-02-12 082106.jpg

Eller Belgien. Eller Västerbotten, eller Falun, eller .... Kartan flyttar sig dit du önskar. Notera att du får flera träffar, så klicka på den du önskar (den grå träffen blir då blå).

Kartan ställer sig med Blekinge i centrum, zooma in så ser du dina platser:

Anteckning 2020-02-12 082152.jpg Anteckning 2020-02-12 082230.jpg

Välj en plats/ikon, klicka på den, klicka på Visa detaljer, etc.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
När jag har kartan över husbilsplatser uppe, hur kommer jag tillbaka till Husbilsklubben.se? Hittar ingen returknapp.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det allra bästa för förstagångsanvändarna: Utnyttja handledningen och demo husbilsplatser:

Anteckning 2020-02-12 081101.jpg

Dvs undermenypunkterna 2 och 3 ... :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
När jag har kartan över husbilsplatser uppe, hur kommer jag tillbaka till Husbilsklubben.se? Hittar ingen returknapp.
Backtangenten i webbläsaren.

Ett bättre alternativ (som jag alltid använder): När du startar HBP, Crtl-klicka på Husbilsplatser och välj "starta i ny flik". Då kan man enkelt hoppa mellan flikarna. Köra lite HBK då och då, lite HBP då och då. :)
 
Toppen