• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsfilmer på nätet

Jolie

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2028
Har tittat på ett antal husbilsfilmer på nätet. Filmerna är för det mesta bra men jag förstår inte att en del filmskapare stup i ett ska visa porträttbild på sig själva.
En film jag tittade på så gick filmskaparen i en gammal stadsdel och berättade om de vackra husen, det vackra torget och den vackra kyrkan. Filmskaparen visade hela tiden under promenaden en porträttbild av sig själv. I stället för porträttbilden av filmskaparen hade jag gärna sett bilder på de vackra husen, det vackra torget och den vackra kyrkan.
I en annan film berättade filmskaparen om all utsmyckning av en vacker kyrka hen tittade på hade men visade hela tiden en porträttbild av sig själv.
Jag började titta på en ca 25 minuter lång film. Efter drygt 11 minuter stängde jag av den då de 11 minuterna endast bestod av en närbild på föraren som berättade om intressanta saker man passerade.
Jag tycker att det är trevligt att filmskaparna presenterar sig i inledningen av filmen men därefter känns det onödigt att filmskaparna stup i ett visar närbilder på sig själva.
Filmer där filmskaparna gör något, lagar mat eller fixar något på husbilen är det naturligt att filmskaparna är med på filmen.
Jag vet inte om det bara är jag som stör mig på att filmskaparna ofta visar närbilder på sig själva när man berättar om saker man ser.

Har tittat på ett antal husbilsfilmer på nätet. Filmerna är för det mesta bra men jag förstår inte att en del filmskapare stup i ett ska visa porträttbild på sig själva.
En film jag tittade på så gick filmskaparen i en gammal stadsdel och berättade om de vackra husen, det vackra torget och den vackra kyrkan. Filmskaparen visade hela tiden under promenaden en porträttbild av sig själv. I stället för porträttbilden av filmskaparen hade jag gärna sett bilder på de vackra husen, det vackra torget och den vackra kyrkan.
I en annan film berättade filmskaparen om all utsmyckning av en vacker kyrka hen tittade på hade men visade hela tiden en porträttbild av sig själv.
Jag började titta på en ca 25 minuter lång film. Efter drygt 11 minuter stängde jag av den då de 11 minuterna endast bestod av en närbild på föraren som berättade om intressanta saker man passerade.
Jag tycker att det är trevligt att filmskaparna presenterar sig i inledningen av filmen men därefter känns det onödigt att filmskaparna stup i ett visar närbilder på sig själva.
Filmer där filmskaparna gör något, lagar mat eller fixar något på husbilen är det naturligt att filmskaparna är med på filmen.
Jag vet inte om det bara är jag som stör mig på att filmskaparna ofta visar närbilder på sig själva när man berättar om saker man ser.
Håller med dig om såna filmer. Stort ego som måste synas på bild för att bli bekräftade. Orkar bara glo på sånt nån minut. Skrollar fram. Fortsätter det så klickar jag bort....

Jag uppskattar mest när det är en text med bilder inlagda, och texten är uppdelad i stycken om det är mycket material.
Amatörfilmer kollar jag numera först längden på, blir mycket tveksam om den är längre än 15-20 minuter.
Något som är väldigt störande är en massa åkningar med drönare, och zoomande ut och in, drönarna är ju som tur är inte
lika vanliga längre som för några år sedan.

Jo, man kan ha många olika åsikter om dessa filmsnuttar. Men som jag förstår är det en hel del jobb bakom dessa. En del läger mycket tid på att visa och beskriva sina resor och upplevelser. När såg ni senast en så kallad riktig film som fångar ert intresse från början till slut? Glada amatörer som gör så gott dom kan kan vi väl vara lite snälla mot då det blir så tråkigt om man ger sig på dem.

Allt över 20 minuter går bort, Likaså filmer om husbilsträffar eller s.k. amatör-recensioner där man nästan väljer stoppa ned kameran i toaletten.
Kanske jämför jag fel, men jag gillar Hartmund Conrad om man ska nämna en som jag tycker håller måttet, med vettiga recentioner. Bra beskrivningar av ställplatserna.

Allt över 20 minuter går bort, Likaså filmer om husbilsträffar eller s.k. amatör-recensioner där man nästan väljer stoppa ned kameran i toaletten.
Kanske jämför jag fel, men jag gillar Hartmund Conrad om man ska nämna en som jag tycker håller måttet, med vettiga recentioner. Bra beskrivningar av ställplatserna.
Håller med, Hartmund Conrad är den ende som man inte spolar fram när man tittar.

Jag började titta mycket på youtubers med husbil för två år sedan när jag var sjukskriven med nyopererad axel. Har plöjt igenom några olika och kvaliteten bland dessa är ju som alla vet väldigt väldigt varierande .
Numer väljer jag bort de jag inte gillar eller så tittar jag några minuter för att se om de bättrat sig i sina nya filmer. Har de inte det så stoppar jag och tittar på nåt annat.
Håller med trådskaparen att när huvudpersonen/erna ”porträttfilmar” sig själv hela tiden så blir det totalt ointressant efter 2-3 minuter.
Det jag vill se är :
Vackra vyer
Vackra vägar
Trevlig matlagning ( dock väldigt ointressant att se folk äta)
Tips och idéer
Tips på campingar och ställplatser

En bra blandning av dessa tycker jag är bra.

Det är ju en himla tur att det finns oändligt med youtubers så att i alla fall de flesta kan hitta något man gillar. Det är en massa jobb bakom en välredigerad film, som erbjuds helt gratis till den som väljer att titta.
Det är väl med detta som så mycket annat, nämligen "många äro kallade, få äro utvalda". Det gäller kanske både producenter och konsumenter.

//Michael, medlem

Det är ju en himla tur att det finns oändligt med youtubers så att i alla fall de flesta kan hitta något man gillar. Det är en massa jobb bakom en välredigerad film, som erbjuds helt gratis till den som väljer att titta.
Nyckelordet är "välredigerad".

En annan, självklar sak, är att utan feed back kan ingen förbättra sig.
Sedan kanske inte alla vill förbättra sig?

Nyckelordet är "välredigerad".

En annan, självklar sak, är att utan feed back kan ingen förbättra sig.
Sedan kanske inte alla vill förbättra sig?
En del gör väldigt enkla, oredigerade filmer och är nöjda med det. Det är upp till var och en känner jag. Och nej, jag tror inte alla strävar efter att bli ”bättre”…dom gör sin grej och sedan kan man titta eller låta bli.

Tillbaka
Toppen