• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsförsäkring

F

F.d. 53127

Guest
Vi har fått ett erbjudande om en mycket förmånlig försäkring till vår husbil av ett bolag som heter SCRförsäkringar. Dom tog telefonkontakt och hänvisade till Husbilsklubben som referens. Nu skulle det vara intressant att höra om någon har erfarenhet av detta bolag. Enligt försäljaren var det väldigt många i klubben so anlitat detta bolag.
Är det ett seriöst bolag och hur är de att ha göra med.

Chigusa:msn_dontknow:
 
F

F.d. 55261

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Hej. Har detta bolag sedan ca 2 år. Nappade då på en 6 månaders fri bärgningsförsäkring.Priset för helförsäkringen ligger på ca 3800:- inkl bärgning. Detta är ca 1000:- mindre än mitt tidigare bolag. Dessutom är deras villkor bättre.Bl a glasförs. är 1500:- vid byte.Har även flyttat min hemförsäkring till detta bolag. Väl värt att ta en offert från dom. Referera till HBK så drar dom extra på avgiften. Det gjorde dom för mig i allafall. Hälningar Janne
 

Solifer594

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
778
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsförsäkring

Har ett bolag (norskt) där husbilen kostar 2800:-/år inkl bärgning! =
1000:- billigare an vår lilla personbil!!!

Ha en trevlig Hjul!
HBK778
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

heter det White Label som ägs av Codan som ägs av RSA koncernen
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsförsäkring

White Label er et forsikringskonsept fra danske Codan i de nordiske land som selges i sammarbeid med foreninger f.eks. er Caravan Club forsikringen en White Label avtale. De har endel store avtaler i Norge, en av de største i Sverige ser ut til å være Caravan Club.

SCR er også en white label.

Det er litt prisforskjell mellom de forskjellige avtalene om white label - det ligger litt provisjon til organisasjonen bak.

I teorien kunne HBK også få en white label avtale.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsförsäkring

Motormännen har också haft WL och gått ifrån dem. Jag har alla mina försäkringar där och får nu kolla upp läget mellan WL och den nya försäkringen som motormännen kommer att erbjuda. WL kämpar för att få mig kvar och har erbjudit alla "gamla" M-kunder en sk guldkundstatus vad det nu innebär. Vid kommande förfallodagar blir det till att ta in priser från olika bolag samt vilka villkor de erbjuder på tex självrisk glas.
Det borde man nog göra varje år men det är svårt att ha den energin.
 
F

F.d. 16339

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Jag känade 4470:- på att flytta personbil,husbil båt och hus till detta bolag
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Hej Hbkare. Fick idag erbjudande från Falck Euro Assist, ett trygghetspaket,utan självrisker. 486 kr om året. Någon som har detta paket, tacksam för synpunkter.Mvh Olle.
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsförsäkring

Hej MC-Louis
Jag har haft Falck Euro Assist i två år nu, tyckte det verkade OK om dom håller vad dom lovar, dom assisterar ju till och med om jag klantar till det t.ex. dieselstopp, det är ju trots allt inte så stora pengar.

Mvh Janne
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Tack för de Janne, det som jag tyckte var bra var bla. punkahjälpen, nu när dom nya bilarna beskurits på reservhjul,försäkringen är ju utan självrisk.mvh.Olle.
 
F

F.d. 8987

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Har Falck Euro Assist och fick starthjälp i sydtyskland då vårt batteri kortslöt och tvärdog. De kom med en stor bärgare, ifall det inte hade gått att starta den igen. Mycket smidigt och bra service. Tog max en timme. Kunde dock inte gå på GPS-koordinater, villket jag tycker är lite dåligt. Tänk på att punkahjälp/däckbyte endast gäller om man har reservhjul med sig.
Mvh Torbjörn
 
Toppen