• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsavvänjning

F

F.d. 55414

Guest
Det blev totalt 12 år med husbil varav 10 år med plåtis. När sambon Yngve fick en ögonsjukfdom för 10 år sedan blev jag ”heltidschaufför”. Yngve fyller 89 och jag fyller 77. Vi bestämde i våras att vi kör hela maj och halva juni sen åker vi hem och säljer den. Hälsan sviktar. Nu är den såld. Jag vänjer mig sakta vid att vara FÖRE DETTA HUSBILSÄGARE och FÖRE DETTA HUSBILSCHAUFFÖR.
Det har varit fantastiska 12 år på resor i 5 länder. Träffat trevligt husbilsfolk på träffar, SP och CP.
Nu åker vi snålskjuts på era reseberättelser!
Hälsn Från chaufförren Inga med sambo Yngve
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Vi sålde vår husbil efter årsmötet 2016 med viss vånda.

Men då vi tänkte tillbaka på allt vi fått uppleva från det vi började köra runt i Europa 1981 kändes det ändå rätt. Särskilt efter att vi 3 år innan hade flyttat till nytt boende mitt i centrala Malmö och inte hade hittat något bra ställe att förvara husbilen på när vi var hemma.

Vi började med en egen inredd VW-buss och 2 barn. VW-bussen bytte vi till en ny att par gånger och flyttade över inredningen. De åren blev det i huvudsak resor under semestrarna till Spanien, Italien och Jugoslavien.

1999 köpte vi en ny helintegrerade Frankia (7,12 m) och började istället köra vår och höst och utan barn. Efter 10 år bytte vi till en ny liknade Carthago (7.80 m). Totalt körda mil med de båda senare blev ca. 30 000 mil, kors och tvärs i Europa, utan några som helst missöden. Nu känner vi oss rätt nöjda och tacksamma och saknaden efter husbilen har till en del svalnat.
 
Toppen