• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsöverdrag Till Pössl Roadcruiser 640

cardahl

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Täby
HBK-Nr
30870
Medlemskap
2024
Hej Allihopa, skulle gärna vilja ha lite förslag på bra och prisvärda husbilsöverdrag för vinterförvaring på vår garageuppfart, som passar bra mått mässigt för vår Pössl Roadcruiser 640, L = 6358, B = 2050, H = 2650 mm. som har både cyckelställ bak och markis och solceller & Tv antenn på taket. Vore tacksam för alla tips om vad som skulle passa och vad man eventuellt skall tänka på! Mvh. Rune & Gilla!
 

Bilagor

  • Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    225,2 KB · Visningar: 12

Henrik & Ingela

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Vara
HBK-Nr
28757
Medlemskap
2024
Hej cardahl, grattis till ett bra val av Plåtis, vi har en likadan;)
Har också funderat på att skaffa ett överdrag men man vill ju som sagt ha ett som passar perfekt,
Vi har tittat på Maypole, We camp, Eurotrail och Capa, söker man på t,ex kastenwagen schuttzhulle eller camper van cover så hittar man mer.
Ser fram emot svar på denna tråd från någon som har köpt överdrag och kan ge en recension.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! hade jag haft en egen garageuppfart så hade jag hellre byggt en carport ell en temporär ställning över vintern med en pressening ell liknande med lite luft emellan än o packa in bilen i ett överdrag ?
 

Kungsmans

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
24253
Medlemskap
2025
Hej, jag har själv en Pössl Summit 640, med samma mått som roadcruisern
Min bil står uppställd på tomten över vintern, o jag använder ett husbilsöverdrag köpt hos Jula för 1599kr.
Fungerar bra för oss, o för den Skånska ”vintern”
 
Toppen