• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil med långbäddar?

Asaf o Anita

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
11741
Medlemskap
2024
Hej!

VI BEHÖVER HJÄLP!!!

Vi står i startgropparna för att köpa husbil. En liten bil (helst upp till 3500 kg) med två separata sänger eller en dubbelbädd i mitten är vad vi letar efter. Vi har kollat på flera tyska siter men inte hittat något. Vi är inte speciellt långa men vill inte behöva klättra på varandra under natten :twitcy:
mvh Anita och Asaf
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Husbil med långbäddar?

Hej kabe travelmaster modell T har två bra långbäddar med tolett bak på tvären, modell B likadant men toalettvid ena sidan, 2005 års modell ligger på bra pris omkring 500- 000 där fins säkert fler det är bara att välja efter behov.
 
H

hianders

Guest
Sv: Husbil med långbäddar?

Vi har en Adriatik Coral 660SL med långbäddar och trivs bra med denna bil som vi har haft ny sedan -07.

Inger/fru hianders
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: Husbil med långbäddar?

De fläste fabrikat har den här løsningen.Vi har en Carrado/Sunlight med
långbäddar,lite høgt från golvet med trappa,så det är plats til stort förvaringsrum,
eller garage om du vil,under.Bra combinasjon.:)

Ottar
 

Bo Blomdahl

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
7301
Medlemskap
2024
Sv: Husbil med långbäddar?

Hej

Cabby har också långbäddar en mycket praktisk och välisolerad åretruntbil med Alde värmesystem.

Bo B
 
F

F.d. 55396

Guest
Sv: Husbil med långbäddar?

Till och med Plåtisar till exempel Pössl Road Cruiser finns med långbäddar 2.o5m bred 6.36m lång,
fantastiskt smidiga husbilar att ta sig fram med, perfekt för 2 personer.
Plåtis är en vanlig högbyggd skåpbil som är inredd.

Kjelle
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.850
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Husbil med långbäddar?

LMC har flera modeller. Vinteranpassade och lätta bilar i övre medelklassen och premiumklassen.

:-/<rister
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: Husbil med långbäddar?

Intressant att LMC tillhör övre medelklassen och premiumklassen. Är nog första gången jag läst det, men man lär sig nya saker hela tiden!
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Husbil med långbäddar?

Vi har en Adria Sonic med queensbed och trivs väldigt bra med det. Behändigt att kunna gå runt när man bäddar och mysigt med dubbelsäng. Sedan får man ta nackdelen med något mindre garage men det räcker till tycker vi.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Husbil med långbäddar?

Letar också efter bil med långbäddar. Det stora problemet är att sängarna inte tillräckligt långa. Hymer som gör stora bra bilar har bäddar som är 195 resp. 185 cm långa. Detta är inget för fullängdsmänniskor som jag som vill ha minst 203cm. Är visserligen bara 188cm själv men lite extra utrymme behövs uppe och nere för att man ska sova bra. I vår nuvarande bil har jag modifierat huvudgavel så sängen blir 206cm.
Det jag bla hittat som är intressant är:
Dethleff 7010
Bavaria-camp marino due
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.850
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Husbil med långbäddar?

Intressant att LMC tillhör övre medelklassen och premiumklassen. Är nog första gången jag läst det, men man lär sig nya saker hela tiden!

Japp, det är viktigt att hänga med. Jag citerade bara Stefan Janelds reportage i tidningen Husbilen test nr 7 2012. Där kan du också lära dig lite om LMC:s LLT, dvs Long Life Technology. Utsida av aluminium, kärna av XPS-skum, glasfibertak och dito golv, helt utan trä. Kommer att ge 10-12 års fuktgaranti samtidigt som konstruktionerna blir betydligt lättare.

:-/<rister
 

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: Husbil med långbäddar?

Mc Louis Mc4-75
, en toppenbil som jag köpte i våras med långbäddar

ZZV081-2104.jpg
 
F

F.d. 55456

Guest
Sv: Husbil med långbäddar?

Adria 670 SLB har lågt placerade långbäddar och ett förhållandevis skapligt lastutrymme, helt genomgående i aktern.
MVH Bjarne
:mh4:
 

Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Beziers
HBK-Nr
222
Medlemskap
2024
Sv: Husbil med långbäddar?

Har en likadan. Toppenbil. Hög kvalite. Inget knirr och knarr. Rejäla dörrhandtag. Stor toa på tvären bak. Låga och långa långbeddar. Nypris samma som andra fabrikat som är 2-3 år gammla.
 
Toppen