• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil i Tyskland o Polen

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Vi tänker eventuellt köra husbil i Tyskland i sommar och göra någon avstickare in i Polen.
är lite ringrostig på regelverket i Tyskland och vet inget om Polen.
Husbilen är 7,77 lång och har totalvikt 5 ton.
Vi har ett miljözons-märke för Tyskland i rutan.
Behöver vi något mer i avseende på märken, boxar etc.?
Något annat att tänka på?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Läs på om fartgränser,normalt 80 på landsväg,100 på autobahn ,utom om det är omkörningförbud för lastbil, detta Tyskland.
 

Nilsspet

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
25927
Medlemskap
2024
Vi tänker eventuellt köra husbil i Tyskland i sommar och göra någon avstickare in i Polen.
är lite ringrostig på regelverket i Tyskland och vet inget om Polen.
Husbilen är 7,77 lång och har totalvikt 5 ton.
Vi har ett miljözons-märke för Tyskland i rutan.
Behöver vi något mer i avseende på märken, boxar etc.?
Något annat att tänka på?
Hej
har ni åkt den romantiska vägen som går från Wurtsburg och nedåt
 

Caggen

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35355
Medlemskap
2024
Svårt att köra utan e-toll dåliga småvägar o viktbegränsningar , östersjökusten underbar max 80 km med camperbil men ingen följer det , det där med drickan i annat inlägg är en skröna från förr
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.230
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Svårt att köra utan e-toll dåliga småvägar o viktbegränsningar , östersjökusten underbar max 80 km med camperbil men ingen följer det , det där med drickan i annat inlägg är en skröna från förr
Det gällde innan coronatiden iaf, 3-4 år sedan då jag själv blev tillrättavisad av en polis när jag satt vid gränsmaknaden i Swinoujscie och drack en öl. Vänligt men dock väldigt bestämt.
 

Caggen

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35355
Medlemskap
2024
Det gällde innan coronatiden iaf, 3-4 år sedan då jag själv blev tillrättavisad av en polis när jag satt vid gränsmaknaden i Swinoujscie och drack en öl. Vänligt men dock väldigt bestämt.
Berodde nog på att du satt just där av någon anledning kanske en lokal regel, men inget som gäller överallt
 
Toppen