• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur säkra är ställplatser i Europa?

Lasserik

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Luleå
HBK-Nr
19764
Medlemskap
2022
Hej

Har hört att det finns gott om ställplatser runt om i Europa. Hur säkert är det eller rekommenderas campingplatser i största möjliga utsträckning?

Med vänlig hälsning, Lars och Marianne
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Hur säkra är ställplatser i Europa?

Vi har mest erfarenhet av att parkera på P-platser men även ställplatser. Finns massor på kontinenten (varierar mellan länderna) och valet beror oftast på vilken service man vill ha. Priset följer oftast servicenivån. Man behöver ju inte service varje natt, men ibland ligger man still några dagar/veckor o då kan det vara skönt med service.

Även om allemansrätten inte är spridd så funkar det att stå lite här o där också- men som sagt, sunt förnuft.

Finns även många rena serviceplatser om man bara vill tömma/fylla.

Brottslighet finns alltid överallt, synd om dom som drabbas men normal försiktighet kommer man långt med. Det sker en ofantlig massa övernattningar varje natt där inget sker.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hur säkra är ställplatser i Europa?

Min erfarenhet är att ställplatser är minst lika säkra som campingar i Europa men med mycket lägre avgift.

Ett tips är att skaffa appen Mobil Life + där urval kan göras med de faciliteter man önskar.
Där finns all den info man behöver samt koppling till navigeringsappar.
Fungerar också utan internetuppkoppling.
 
Toppen