Säkrast är att först titta på elschemat på din bil hur helljuset matas.
Det finns minst 2 olika kopplingar på bilarna.
Jag vet ej hur din bils helljus manövreras.
Ett relä behöver inte så mycket ström för att dra. Om du då har 12Volt hela tiden till helljuslampan
så kommer du även att ha 12Volt på andra kabeln till lampan när helljuset är avslaget.
Då kommer din ramp att lysa hela tiden om ditt relä:s spole är kopplat till jord i andra änden.
Då kan man koppla båda kablarna från reläets spole till varsin sida på helljuslampan.
Då sitter spolen så att säga parallellt med lampans glödtråd.
Sedan finns det bilar som har annan styrning av lamporna, typ PWM mfl.
Då måste man sätta in en extra box som läser av CAN signalerna på spaken och in i denna kopplarna
manövern till extra ljus reläet. Detta system tror jag inte att din bil har men som sagt så har jag inte elschema
att titta på.
Vanligaste och äldsta kopplingen är ju att helljus lampan är jordad i ena änden och plus kommer från
ett relä eller direkt från spaken. Då jordar du reläspolen i ena änden och kopplar den andra till lampans
plussida. Det verkar vara så du redan gjort och inte få rätt i kopplingen till lampan som jag nämnde ovan.
Här finns det lite info och lite knasiga svar som vanligt i ett forum.
Men dessa personer löste det.
Detta är en forumtråd från Garaget
www.garaget.org